Ny kropp på 40 minuter

20130927-171507.jpg

Mitt knä tackar ödmjukast för support! Efter en lunchtid hos Sofia på Naprapaterna Kungsholmen känns knät som nytt.

Det var inget fel på det, förutom lite slit efter att ha fallit inåt för mycket. Det högra benet var en centimeter kortare på grund av stelhet i ryggen. Så kan det gå! Jag fick behandling, ett gäng övningar och ska jobba upp de stabiliserande musklerna, gluteus medius.

Är nu lättad, glad och ännu mer yogapeppad. Jag kan nu fortsätta utan smärta! Allt känns fräschare och lättare efter lite knäck och töj.

Dessutom ska jag snarast byta tillbaka till pronationsskor, efter att ha blivit ordinerad ett par neutrala löparskor på Löplabbet förra året. Gillade dem aldrig och nu fattar jag varför – jag hade inte alls helt magiskt slutat pronera, som försäljaren sa.

Ge din kropp lite kärlek och underhåll i helgen du också, vet ja!

3 reaktioner på ”Ny kropp på 40 minuter

  1. Bra! Skönt för dig! Själv fick jag ont i överarmen efter en sjukt hektiskt vecka på jobbet, så då gick jag till sjukgymnast direkt och se, det var visst stelhet i nacken som orsakade mina problem. Det kan man ju inte tro, direkt! Så hon töjde och knäckte, trixande och fixade och sen fick jag gå hem med stretchövningar och några styrkeövningar och det känns redan bättre! Jag ska dit igen nästa vecka och följa upp(ja, det är jobbet som pröjsar) så detta ska nog bli bra. Jag blev så himla rädd av smärtan, kan tro att du kände detsamma!? Min kropp är mitt tempel, eller i alla fall mitt arbetsredskap!

    Gilla

Säg nåt!

