Min prozac heter Hanna H

20130926-072119.jpg

Jag har turen att nästan alltid vakna glad och peppad på en ny dag. Ett drag som växt fram genom åren och nog ofta varit min räddning under mer tungsinta tider. En förmåga att alltid börja om.

Men det händer förstås att peppen fattas. Särskilt om jag ska göra något som jag inte riktigt vill, har för många spett i luften – eller bara är lite allmänt sur.

Vad gör jag en sådan morgon?

Jag lyssnar på Hanna H. Den människa som inte blir fnissigt lycklig av Hanna H har förmodligen ett hjärta av sten. Alternativt förstår inte grov värmländska.

Vad gör du för att göra dig själv på bättre humör en seg dag?

5 reaktioner på ”Min prozac heter Hanna H

  1. Hanna H..vad har jag missat!? Ooopppps…..
    Ja, jag myser med en kopp kaffe innan jag busar med dom fyrbena och lillan…det göt mig glad! Räcker med att hunden lägger huvudet på sne och blir sådär galet söt…

    Gilla

  2. Ibland önskar jag faktiskt att jag långpendlade med bil på morgnarna, för att få lyssna länge på Morgonpasset. Men just nu så behöver jag bara tänka på en nyfunnen, speciell person i mitt liv för att bli på bättre humör. Och så tänker jag lite på min nyrensade och färgkoordinerade garderob, fast det kommer jag väl att hålla en vecka ungefär :)

    Gilla

  3. Jag älskar också Hanna! Jag körde alltid bil till mitt förra jobb och lyssnade på morgonpasset, bra start på dagen! Numer blir det en cykeltur eller promenad genom en fin park till nya jobbet. Och så god frukost+nyhetsmorgon före det är super!

    Gilla

  4. Älskar Hanna H. Hon är underbar!
    Jag har som rutin att börja mina mornar lugnt. Går hellre upp tidigt så att jag hinner vakna till, dricka kaffe i sängen och kolla bloggar jag gillar, bl.a denna :-)
    Har jag sen tid med en liten springtur så känner jag mej nästan alltid lugnare, gladare och mer samlad inför det som är stressigt.

    Gilla

  5. Hanna är fantastisk! Jag läser gärna hennes krönikor på DN.se också – värmländskan hänger liksom med ändå, inne i mitt huvud.

    För mig är det musik som är Prozac. En dålig morgon kan spelas glad på väg till jobbet, med rätt låtlista. Magiskt!

    Gilla

Säg nåt!

