Ett liv värdigt dig

 

Att kolla mejlen redan i sängen är troligen en av de bästa grejer en kan göra om en vill sabba sin dag. Höja pulsen redan från start och göra sjutton att-göra-listor i Anteckningar innan dagen ens har börjat.

Jag gör självklart så. Eftersom jag är dum i huvudet. Kan inte komma på något annat skäl?

Hur som helst. Det ska jag sluta med. Mer om det i senare inlägg! För i dag var den där snabbkollen i telefonen faktiskt fin. Det första jag läste handlade om att den här dagen kommer att bli fantastisk. Om en bara bestämmer sig för det.

Eller ja, det handlade om att den kan bli den bästa i ens liv, men det tycker jag personligen är att eh, gå ut lite väl hårt. Kalla mig oromantisk och tråkigt rationell, men alltså. En måste inte ta i från tårna. Däremot kan en bestämma sig för att den ska bli jäkligt bra.

Läs inlägget hos Peanutbutterrunner du också!

Och, inte minst: kolla på klippet ovan.

Sjukt häftig tant.

8 reaktioner på ”Ett liv värdigt dig

  1. Från en språknörd. Jag älskar dialekter. Små egenheter i språk är charmigt. Men i skrift så bli den där väldigt mycket återkommande EN rätt jobbig. EN fanns inte lika mycket före och det var bättre så! Tack annars för en toppenblogg!

    Gilla

    1. Hej Emma! Tack för kommentaren, kul med en språknörd i detta illiterata samhälle. En än dock inte dialektalt i det här fallet, utan mitt sätt att säga nej tack till ett patriarkalt språk. Otroligt skön och medveten förändring. Allt börjar hos en själv. Tack för fina ord i övrigt!

      Gilla

      1. Helt missat detta. Känner mig sjukt efter nu, som hen användare och allt. Ber om ursäkt för missen och fortsätt du med en- jag vänjer mig och syftet är mer än gott!

        Gilla

  2. Jag ska berätta något jag skäms över. Att jag t.o.m. kollar mailen på natten när jag bara öppnar telefonen för att kolla klockan, vips har jag kikat över mailkontot också. Måste. Sluta. Med. Det.

    Gilla

Säg nåt!

