Jag, typ.

n595347162_523122_5385
Grej jag inte gillar: korv. Mmm…

Jag älskar listor! Den här stal jag från Sara och Erika. Gör den du också!

10 saker jag tycker om:

  1. Mitt jobb
  2. Internet
  3. Trådlös teknik. Grej jag ej gillar: sladdar.
  4. Mitt hem (sak och sak…)
  5. Min katt (ingen vidare sak egentligen, skitsvår att ta med nånstans t.ex. pga blir så arg av koppel och burar och så)
  6. Att jag fick en så bra familj. Eller ja, två. Både den som kom med födsel och den jag fixade själv
  7. New York (sak!)
  8. Att göra solhälsningar
  9. Färska fikon
  10. Skivstänger

9 saker jag tycker mindre om:

  1. Att jag kan fastna i onödigt gnäll ibland (så bra på att gnälla! Därför var också denna del av listan roligast att göra…).
  2. Korv.
  3. Auktoriteter som inte borde vara det.
  4. Den förpestande främlingsfientligheten som sprider sig i världen.
  5. Klassklyftor.
  6. Tunnelbanan. Bra att den finns, men jag tar hellre cykeln.
  7. Känslan av att inte hinna med. I allmänhet.
  8. Att överhuvudtaget göra något jag inte har lust med. Är värdelös på att ”anstränga mig”.
  9. Att oroa mig över sådant som saknar egentlig betydelse, dvs exempelvis inte dödar mig eller någon annan.

8 bloggar jag läser:

  1. Nina Åkestam
  2. Heja Erika!
  3. Peanutbutterrunner
  4. Fröken Drivkraft
  5. Sofia springer (Sofia Hedström)
  6. Knivlisa
  7. Karlbergstorpet
  8. Nanna Johansson

7 saker jag vill göra i framtiden:

  1. Åka på hälsorek till Nevvan.
  2. Överraskas av livet.
  3. Skriva bok i en stuga vid en stormigt hav.
  4. Oftare befinna mig nära stormiga hav.
  5. Bli snällare mot mig själv.
  6. Något riktigt bra för min kille.
  7. Ofta vara stolt.

6 saker jag är rädd för:

  1. Att det ska visa sig att jag är en tungsint typ.
  2. Att alla jag älskar ska tröttna på ovan.
  3. Höjder. Från så där fem dec och uppåt…
  4. Att någonsin försöka leva utan mina föräldrar.
  5. Att ångra saker på ett jobbigt sätt.
  6. Att bli arbetslös.

5 platser jag tycker om att vara på:

  1. Hemma.
  2. På en flygplats på väg nånstans kul.
  3. Bubblandes i ett vågigt hav.
  4. På vilket gym som helst.
  5. I en höstsprakande (gärna värmländsk) skog.

4 ord som beskriver mig:

  1. Stönig! (Betyder envis på värmländska.)
  2. Högljudd.
  3. Sprallig! Hänger också ofta ihop med ovan…
  4. Rolig, som i att jag ofta drar dåliga skämt som alla utom min kille fnissar åt.

3 saker jag ser fram emot:

  1. Jul och nyår, Värmland och värme.
  2. Att plugga till PT.
  3. Att yoga hemma i morgon.

2 bra filmer:

  1. True Romance <3
  2. Apflickorna.

1 bra låt:

  1. Det gick inte på Winnerbäcks senaste. OMG.
8 reaktioner på ”Jag, typ.

  1. Taaaack! Så roligt att läsa sånt här, komprimerad fakta på ett skojsigt sätt :D
    Tummen upp, även från mej, för en finfin blogg, som alltid har vettiga inlägg och som inspirerar att ha roligt medan livet pågår. Kramis!

    Gilla

  2. Jag börjar få ett farligt beroende till den där HejaErika och ni verkar vara så härliga människor båda två. När jag står och vinglar och blir förvirrad av alla dieter, deffningar, bulkningar, reps, bilder på squatsrumpor som jag liksom aldrig får till, aminosyror och prestationshets så bläddrar jag lite i era arkiv och liksom andas ut och tänker ”Just det, viktigast är ju att jag mår bra och har glädje i mitt liv och sätter inspirerande och roliga mål som inte tynger ner utan lyfter mig”. Tack så mycket för fin blogg hörredu!

    Gilla

    1. Men VA! Menar du mig här (är det jag som är HejaErika? tänkatänkatänk)? Alltså, nu dog jag av lite lycka. Vilken jäkla fin kommentar. Kommer trippa framåt på lätta fötter resten av dagen <3 <3 <3

      Och du Jeanna! Dessa listor alltså. Jag är helt besatt av att läsa när andra bloggare fyller i dessa. Älskar´t. Och dig! ;)

      Gilla

    2. Tack så mycket för en väldigt fin kommentar! Jag tror inte att ni ska skriver sådant här alltid hajar hur otroligt gott det gör i själen. I fekking love you. Det värmer så oerhört att få höra att en bidrar till något bra.

      Så stanna där du är! Du är en hälsosam tjej med hälsosamma värderingar, det hör jag. Låt ingen skit rucka på det. Stäng bara av. KRAM!

      Gilla

Säg nåt!

