Du skall icke ursäkta dig själv för fel du ej begått

Säger du någonsin sådant som ”ja, jag kan absolut testa att göra marklyft/knäböj/bänkpress, men jag kan det inte, det gör jag inte…”

Ursäkta på förhand ifall jag gör fel, liksom. Förlåt, förlåt.

Igår kom jag och en instruktörskollega på oss själva med att mjäka i kör med den olympiska stången i händerna. Jag skulle absolut försöka göra en frivändning, men jag vet ju att jag inte kan, det är koordinationen, ni vet. Hon skulle göra ett ryck med stången, fast det gick ju inte egentligen, det är ändå tjugo kilo ni vet.

”Men sluta prata och gör det bara!” sa Jari Ketola, denne fantastiske man som slänger ett snabbt öga på en, för att sedan trolla bort åratal av felaktig teknik.

Och hon ryckte så att det sjöng om det när stången satt över huvudet. Och jag frivände med allt mod jag kunde raska fram. Överstöten skallrade i händerna och Jari ropade HÖRDE DU DET DÄR?! så att endorfinerna sprutade ut i min värkande kropp.

Det är okej att misslyckas. Men det är sjukt osexigt att älta det redan på förhand.

Mvh nu slutar jag ursäkta mig.

4 reaktioner på ”Du skall icke ursäkta dig själv för fel du ej begått

Säg nåt!

