Vad jag kallar en lunch

IMG_0208På gymmet där min kurs hålls finns ett kafé. Jag åt där en gång förra veckan, sedan tog jag med min egen mat. Inte för att det var alls något fel på kaféets mat, absolut inte!

Men den var inte lika god som den här. Min egen. Det var den inte.

Vad får du för fredagslunch?

20 reaktioner på ”Vad jag kallar en lunch

  1. Ojoj, gårdagens lunch intogs tyvärr i en hastighet jag annars inte rekommenderar. Men med en sån dag är jag glad att jag hade en grymt god köttfärssås (och nästan helt eko vilket känns så fint att äta för kroppen) med spaghetti. Och strimlad vitkål till. Tips ang kyckling är bjärekyckling. Jag köper gärna deras majskyckling eftersom den är helt utan tillsatser :)

    Gilla

  2. Stekta (handpulled) nudlar med grönsaker och grillad kyckling på Noodle Oodle på Oxford street! Och ja, kocken stod där och bakade och drog i nudeldegen. Lite som polkagrisbagarn i Gränna!

    Gilla

  3. Rester till lunch, bulgursallad med kyckling raka vägen från matkassen (eller ja, via spisen). Världens godaste kycklingfilé kan jag tro, utan massa skit i. Njöt av varje saftig tugga. Massor av godsaker i salladen, sånt som man blir frisk av, tänker jag. Och dricker en kopp te med honung till.

    Till middag blir det…wait for it… gröt! :-)

    Gilla

  4. Hemmagjord och medhavd sallad på tåg, bestående av:
    Blad,tomater,sojabönor, matvete, belugialinser, paprika, tranbär, kyckling, valnötter, parmesan och avokado! Mumma. Mitt största problem blir att hitta något lika gott i Sthlm ikväll. Gärna nära stationen…. Några tips?

    Gilla

  5. För mig blir det köttfärssås på nöt, det var längsen jag gjorde så grymt god. Slängde i creme fraiche som var på väg att gå ut…och rårivna rödbetor och morötter till!! Mumms! Din mat ser galet god ut med. ;-)

    Gilla

Säg nåt!

