Startgrupp ett byts mot heldagsfest

DSC_2367
Kräftskiva i Värmland i augusti
IMG_0086
Karin visar kräfta 2008

Löööördag! Det känns som flera veckor sen. Märkligt.

I dag skulle jag ha stått i startgrupp ett på Tjejmilen. Så stolt över det! Lyckades kvala mig dit genom personbästa på Hässelbyloppet förra året. Men när en av bästisarna beslöt sig för att döpa barn i dag ändrade jag givetvis planerna med gott humör. Träning är viktigare än mycket, men inte milstolpar i kära vänners liv.

Därutöver är det dags för den årliga kräftskivan i kväll, vilket skrämmer mig en bit. Har inte druckit alkohol sedan semestern, vad kommer hända om jag smakar ett glas vin eller två (vilket jag vill, för att det är trevligt och gott till VÄSTERBOTTENPAJ THE FECKING MOTHER OF MAT!)?

Somnar jag, blir jag 14, börjar jag dansa på kräftfatet (kan ju vara positivt om spadet exempelvis är bra för hyn? Allt möjligt konstigt är ju bra för hyn numera)?

Min plan är att grunda med bra mat. Och använda hjärnan. Det första är ju trots allt rätt lätt.

Dricker du alkohol? Varför/varför inte?

8 reaktioner på ”Startgrupp ett byts mot heldagsfest

  1. Jag dricker inte alkohol. Brukar skylla på att farfar var alkoholist, men egentligen är det bara en ursäkt som berör andra mer än vad den berör mig. Jag började aldrig dricka, varken före eller på artonårsdagen, och sedan har det fortsatt så – det känns helt enkelt inte lockande och tanken på att hälla i sig gifter när det inte är nödvändigt gör att jag avstår helt i stället :)

    Gilla

  2. Nix…mycket mycket sällan…2ggr/år.. Jag kräktes i 9 månader under min grav.Bakfyllekänsla i 9 månader, gör att det vänder sig av tanken att dricka… :-S knäppt, men sant.

    Gilla

  3. Jag dricker alkohol, dock väldigt sällan. Fyllor och baksmällor har aldrig riktigt lockat mig, och att jag jobbar på krogen förstärker den känslan. Självklart halkar jag dit någon gång jag med, men då får jag mest ångest av alla kalorier och vad det faktiskt gör med kroppen. Jag jobbar hellre :)

    Gilla

Säg nåt!

