Raw bipollen

20130904-090309.jpg
IMG_9367Jag har börjat äta bipollen på gröten. Det är gott, snyggt och sägs vara naturens mest kompletta födoämne. Det har jag å andra sidan hört förr…

Bipollen kommer med på köpet när bina samlar nektar från blommorna för att göra honung. Bipollen innehåller 22 olika aminisyror och har ett högt proteininnehåll. Eftersom du bara äter omkring en tesked om dagen blir det förstås ingen större kvantitet, men visst är det vackert?

IMG_9349

13 reaktioner på ”Raw bipollen

  1. Alltså jag bara älskar dina inlägg! De är nyanserade, smarta och roliga! Överlag så är ju hela bloggen underbar och du verkar vara en sån fin och genom god person! Plus att du har sån underbar dialekt, som en lite lugnare version av Hanna Hellquist :)

    Gilla

    1. Vilken underbar kommentar, TUSEN tack! Du anar inte hur glad jag blir, var tvungen att läsa högt för min kille. Hanna är för övrigt min idol, hehe. Det där med genomgod ska jag visa mina kolleger som brukar kalla mig för sin surtant, hahaha.

      Karma till dig! Varm kram.

      Gilla

  2. Jag fick det av en brasiliansk arbetskollega som medicin för min pollenallergi, så gör de over there. Men jag fick inte i mig det, tyckte det smakade uuussschhh.
    Det var dock i en annan form, inte pellets som du visar. Hur smakar det här?

    Gilla

    1. Hej, Trodde också tidigare att man kan få en allergisk reaktion av bipollen/pollen, men enligt undersökningar är det många pollenallergiker som kan äta bipollen utan reaktioner. Så det kanske funkar för dig också! =) Söt och smakrikt! ha det gott.

      Gilla

Säg nåt!

