Höstfokus fortsätter

Såg direkt att det är HÖST när jag tittade ut i morse. Drevs liksom ut för att smaka på luften och jo. Krisp. Lugnt och stillsamt i stan. Jag tycker om det.

September innebär framför allt #beyoga365 för mig. Men när jag vaknade tänkte jag också: oj! Där gick en månad utan alkohol. Ännu en månad utan plockgodis (min stora last. Det där jag egentligen inte tycker om, behöver eller vill ha, men brukade ha så svårt att stå emot). Vardagsmotionen jag planerade har verkligen blivit av. Och inte en gång har jag missat ett pass av Starting Strength.

Min augusti gick enligt plan. Jag gav kroppen det jag tror att den behöver och vill ha. Några av er minns kanske att jag skrev ned några fokuspunkter på julis sista dag.

Här omformuleras inget. Jag kör på. Jag är glad. Jag vill alltid ha det så här.

Har du höstplaner? Berätta gärna om dem!

12 reaktioner på ”Höstfokus fortsätter

  1. Vad roligt!!
    Jag kör på med min löpning och starting strength + beyoga365 ;) Lite nytt träningsupplägg gör jag nog i oktober, då jag kört SS i två månader + trappa ner löpning, kanske…

    Gilla

  2. Bra idé att bara fokusera på en månad i taget! Blir mer greppbart så.
    Mina ”projekt”:
    Träna 2-3 ggr i veckan, cykla/gå till jobbet minst 2 ggr/vecka. Äta ordentligt med grönsaker.
    Det får räcka så.

    Gilla

    1. Det räcker ju VERKLIGEN! Vad grym du är. En livsstil, helt enkelt. Precis så tänker jag också. Det måste vara mäjligt att fortsätta vecka efter vecka, annars är det nåt annat. En utmaning. Inte ett liv.

      Gilla

  3. Låter som om september kommer rulla på av bara farten. Heja dig!

    Här var det också höst imorse när jag vaknade. +4 grader och spöregn så det var bara att dra på sig långkalsonger, mössa och vantar. Hej höst!

    Gilla

  4. Låter som en superb formel för september!
    Jag strävar mot en mer sammanhållen styrketräning, starting strenght ska utforskas seriöst. Löpningen verkar sitta där den ska, så jag springer på.

    Skön september till dej!

    Gilla

  5. Träningsmässigt är planen att jobba på mina obefintliga pull-ups och att öka mitt max i marklyft. Och så ska jag vara med på Beyoga365!

    Min kompis ska springa New York Marathon och planen är att jag ska följa med och heja. Jag har aldrig varit i USA så det ska bli jättekul!

    I övrigt handlar hösten mycket om att ligga i fas med allt dvs mat, sömn, gympapåsar och you name it och samtidigt ha kul, att inte låta stressen ta över humöret, vilket är lättare sagt än gjort!

    Gilla

Säg nåt!