Stående rodd

Cheezus, hörrni. När jag skulle dra igång Starting Strength igen för ett tag sedan uppstod lite snack om rodd. Att det ju är en bra övning som en kanske vill lägga in i sitt program. Önskar att jag hade haft en bild för er som undrar hur övningen ser ut, istället får Ida Warg agera exempel.

I går bytte jag chins/styrkevändningar mot rodd och hell yeah. Vaknade med den där känslan av att ryggen ska gå av, ni vet. Som att resten av kroppen är förlamad, men ryggslutet, det känns.

Bra övning som hugger på ett ställe som inte är världslätt att få kontakt med, tycker jag. Marklyftet touchar absolut också ryggen, men inte med samma isolering.

Fint! Det gör jag igen.

Annonser

11 reaktioner på ”Stående rodd

  1. Hejja!
    Jag kör ju oxå SS, efter din inrådan ;)
    Hur gör du med chinsen? Jag har fram tills idag gjort negativa, men kände nu att jag ville utmana mig, så jag gick till assisten. Klarade 3 x 3 med lättaste assist ;) Men jag vill egentligen köra med gummiband – ska bara kolla en teknikvideo på det först, innan jag vågar. Nöta, nöta, nöta…!

    Gilla

      1. Jag gör det. Tricket är att stå väldigt framåtlutad dvs i princip parallellt med ryggen mot golvet. Böjer man på benen och har stora viktskivor (teknikvikter t ex) så blir det rätt bra. Men man känner av det i ryggen!

        Gilla

Säg nåt!

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s