”Hur många kilon finns det kvar?”

God måndag, bejbs!

Hade sett massor fram emot att träna dubbelpass i dag, Starting Strength på morgonen och Casall HIT på kvällen. Det händer sällan att jag kör dubbelt, trots att det är så fantastiskt kul att ha en hel träningsdag, så att säga. Min kropp är dock inte i form för det efter en helg där väldigt lite näring har fått stanna i kroppen. Blä.

Flyttar istället SS till tisdag, torsdag och lördag, vilket inte gör mig ett dugg. Älskar att träna på helger. Som när jag var på gymmet i lördags och (den klart extrovärta!) tjejen vid stången bredvid började prata marklyft och gav mig ett tips som jag ska prova på torsdag. Alltid lugn och fokuserad stämning på gymmet på helger. Alla är där för att metodiskt göra sin grej.

”Jag tog 57,5 kilo i 3*6 marklyft! Visst är det bra?!”, sa jag till mannen när jag kom hem.

”Tja… hur många kilon finns det kvar?”, sa han.

Mmm. In my face.

Börjar bli dags för mig att formulera de där målen som jag funderade på i början av månaden. Tror att jag börjar hitta en grundnivå.

Ps, jag vet att det står 1*5 i SS-planen, men det glömmer jag alltid för att marklyft är så kul. Jag kör alltid 6 reps istället för 5 också av någon anledning, ska tänka över det…

Tränar du dubbelpass ibland?

11 reaktioner på ””Hur många kilon finns det kvar?”

  1. Väldigt sällan. Räknar då inte om jag tränat på morgonen och kör någon enklare yogagrej på kvällen, eller promenerar (vilket jag försöker göra varje dag, åtminstone en liten stund). Dubbelpass är härligt men jag har för många barn och för många tv-serier att ta hand om ;-)

    Gilla

      1. Inget skapar mer tid som att få barn! Jag fattar inte vad jag gjorde med all tid innan? INte hade jag tid att träna i alla fall… Fast det är nog snarare effektiviteten som påverkas (och mängden sömntimmar) än tid på dygnet ;-)

        Gilla

  2. Enstaka gånger kör jag dubbelpass… skoj som bara den, känner mig så enormt pigg dessa dagar.
    Nu har jag dock vilat i dagarna fyra. Haft feber hela helgen och halsont som fortfarande sitter i. Hoppas må bättre till imorgon så jag kan köra på igen, eller iaf börja lite lugnt.

    Gilla

Säg nåt!

