Koppla på rumpan i knäböjen

20130819-093450.jpg

Det är fantastiskt att träna just nu. Jag matar på med Starting Strength måndag, onsdag och fredag morgon. Ökar på vikterna som jag ska. Känner kontrollen växa, jag blir liksom hela tiden bättre på övningarna och kan därför lyfta tyngre.

Dessutom fick jag självklart mängder av användbara tips från Hans i fredags.

Som det här: känner du verkligen rumpan i knäböjen?

Jag trodde att jag gjorde det, tills jag hoppade i ett gummiband I fredags. Precis över knäna satt det, i dubbla varv. Med hjälp av det övade jag på att trycka ut knäna åt sidorna. Bandet ska spännas! Samtidigt koncentrerade jag mig djupt på den där bakdelen. Att den jobbade. Hårt.

Det känns att jag har en, så att säga. Än i dag. Vill du ha en mer exakt instruktion, kolla hos Hans. Gummibandet är alltså dubbelt.

Skön måndag, bejbs!

9 reaktioner på ”Koppla på rumpan i knäböjen

  1. Intressant, ska kolla!

    Har testat axeln lite mer senaste veckan och det känns som att det går åt rätt håll så kanske kan jag hoppa på ss-tåget fram i september eller så?! Håll tummarna!

    Gilla

Säg nåt!

