Inaktiv vila. Så skönt

20130815-092314.jpg

När jag kom hem från jobbet igår lade jag mig på sängen och läste. Och läste. Åt middag. Och läste. Åt glass. Och läste. Plötsligt hade fem timmar gått. Bara att lyfta på täcket och somna!

Alltså var min glädjenivå så där sju tusen gånger högre när jag skuttade till gymmet för att möta Maria i morse. Fylld av ny energi. Gött.

Bäst att ta vara på känslan.

Vad gör du i dag?

9 reaktioner på ”Inaktiv vila. Så skönt

      1. Ja den är underbar! Har läst!
        Ungdomsböcker är lite underskattat bland den stora vuxna massan tror jag.. Har du läst Hungerspelen? Engelsforstrilogin? Sarah Dessen och Jenny Han? (de två sistnämnda, jag säger bara USA, sommar, hus vid havet, ja, vad mer behövs? aj löv it)

        Gilla

  1. Alla rätt på lyssna-på-kroppen-testet :) Ibland är det vila som gäller, helt enkelt.
    Jag kan faktiskt bli lite frustrerad om jag planerat in total vila någon dag och det just då spritter i hela kroppen av rörelseglädje – hellre då att jag ”tar ut en vilodag” när jag inte tänkt det, men verkligen behöver det.

    Ikväll är det rörelseträning på programmet inkl. VM på tv, perfekt kombo!

    Gilla

Säg nåt!

