En svensk klassiker

Skärmavbild 2013-08-12 kl. 21.10.05Min kollega Maria och jag bubblar om att göra en klassiker framöver. Nåt klack till i mig när ämnet dök upp. Hmm. En utmaning. En riktigt fet utmaning. Det kan jag behöva.

Kul att jag samtidigt sprang på SVT:s nya serie En klassiker i kväll. Som jag grät mig igenom. Ni som såg fattar varför. Ibland blir det extra tydligt att en borde göra de där häftiga utmaningarna som verkligen ger lyckodarr.

Så. Tänkitänk. Pallar jag, funkar det, är det rimligt, är det roligt? Tja…

15 reaktioner på ”En svensk klassiker

  1. åååå!! Gått och funderat på sånt också! Men lite rädd för Vättern, tror jag faktiskt. Dom kör så jäkla snabbt.. Och så har jag mitt svartbältesprojekt, jag tror att det får räcka ett tag framöver med alla ”småutmaningar” :P

    Men hejja dig! Absolut klara du det! :D

    Gilla

  2. Men samma här, tårarna bara rann och jag log, log, log när killarna tog sig över mållinjen! Tjejernas målgång kändes inte lika mycket i hjärtat, av någon anledning, men passerade inte på något sätt oberört för den delen. Känslan när man klarat nåt man inte riktigt trodde – men ville – är så himla häftig!!

    Gilla

  3. Läser du Bodyjoys blogg? Det är iofs triathlon men väldigt härligt att läsa! Blir mycket sugen på att skaffa våtdräkt och gå crawlkurs… Däremot totalt ointresserad av klassiker och annat :-)

    Gilla

  4. Jag har gjort tjejklassikern. Underbart roligt!! Vasan som var det jag fasade mest för blev till det roligaste. Vilket arrangemang! Tre månader innan tog jag mig inte ens runt 2,5 km på de där förbannade skidorna. Men gick, det gjorde det sen! Dock är jag inte lockad av klassikern. 30 mil på cykel ser jag ingen som helst tjusning i. Lidingö och Vansbro skulle jag kunna tänka mig nån gång.

    Jag hejar på dig. Jag tycker du ska göra det!!

    Gilla

Säg nåt!

