Muggkaka med smak av chokladfondant

20130810-075426.jpg

Igår gjorde jag mitt livs första muggkaka. Lite efter så där. Den blev lite torr, men hade ändå stora likheter med chokladfondant. Me like! Minst sagt.

Inspo fick jag från Tasty Health.

2 msk Holistic chokladproteinpulver
3 tsk kokosmjöl
1 tsk kakao
0,5 tsk bakpulver
1 tsk fiberhusk
5 msk vatten
En skvätt Renée Voltaires chokladagave (besatt av den här!!!) både i och som garnering

Micra på full effekt i 40 sekunder (jag körde 45 och det blev som sagt lite torrt)

Strösslade med riven kokos, kakaonibs och blåbär.

Jag har något vagt problem med bakpulver. Det känns kemiskt på något vis. Lite läskigt, liksom. En känsla jag dock kommer att kasta åt sidan ganska många gånger framöver, för det här, det lär jag göra igen.

8 reaktioner på ”Muggkaka med smak av chokladfondant

  1. Testa rent bikarbonat ist för bakpulver, har aldrig förstått vad är det övriga pulvret i bakpulvret är till för? Rent bikarbonat känns ju varken mystiskt eller speciellt hälsovådligt :) Mvh Sanna

    Gilla

Säg nåt!

