Plocka det finaste ur dina sociala medier

lankkarlekI dag gör Ekot ett inlägg i Fitspo-debatten. Emellanåt kan vi läsa att sociala medier ger ångest. Bidrar till prestationspanik och självförakt.

Det är jävligt trist. Liksom det är trist att samhället, vänskaper, yrkeslivet, LIVET bidrar till allt där dumma. Ibland.

Det finns så mycket positivt här. På webben. Härligheter och vänskap, pepp som följer med till det som brukade kallas irl. I dag finns det väl ingen skillnad. Vad är irl? Allt är irl.

Så. Plocka det som passar dig. Som gör dig glad. Försök att stryka allt som känns snett och fel, som gör dig less. I livet, tidningshyllan, på skärmen. Och njut istället av allt sunt, inspirerande och glädjeväckande.

Typ sånt här:

Piggaste PT:n, Erika

URSTARKA styrkelyfts-Frida

Fotogeniet Katten

Världsskarpaste Nina Åkestam

Sveriges troligen smartaste 19-åring, Tove

Alltid så drivna Mammaspring

Trygga, fina Piggelina

Underbara Clara

och så Elephant journal, precis allt som skrivs av Hanna H och Yogobe, för att nämna några andra härliga ting.

Var surfar du in för att bli extra glad?

18 reaktioner på ”Plocka det finaste ur dina sociala medier

  1. Jag visar alltid länkkärlek :-) Har dem i min blogroll i vänstermenyn, då hittar jag dem lätt och visar andra vilka jag läser hos och ger cred. Sånt gillar jag. Du finns med där också!

    Gilla

      1. Mähä… varför länkar min kommentar till min gamla hemsida där jag bara lägger upp bilder för?! Hm… Rätt adress ska vara cissispringer.wordpress.com

        Gilla

  2. Ska spana in!!

    Jag läser många härliga bloggar, din är en av dem som gör mig extra glad! Sen finns det några underbara knäppa grejer som alltid lyfter mitt humör. Knäppa videos på youtube (gärna glee-framträdanden, älskar glee!), eller något roligt de tipsar om på mashable.com. Igår var jag inne på denna tumblr, har du sett? Så sjukt rolig grej! http://mashable.com/2013/08/06/chronicle-of-an-iphone-thief/?utm_cid=mash-com-fb-main-link

    Gilla

Säg nåt!

