Alpro Hasselnötdryck

20130730-102050.jpg

Igår fuskade jag och köpte hem färdig hasselnötdryck, som det heter. Eftersom jag bara har druckit min egen ville jag kolla skillnad i konsistens. Först när jag öppnade och smakade såg jag att den innehåller mer socker än hasselnöt! Är inte det lite märkligt? Förvisso silas en stor del av nöten bort, men när bara 2,5 procent kvarstår börjar det plötsligt kännas som sådan där fejkguacamole på burk, ni vet.

Nästa gång ska jag försöka klura ut hur mycket mandel som blir kvar i min egen nötmjölk. Som jag tänker fortsätta göra så klart!

Säger också som Sara. Trist att det inte säljs riktig nötmjölk i Sverige. Generellt sett ska en nog akta sig för allt som heter ”dryck”. Kommer inte på någon positiv sådan.

10 reaktioner på ”Alpro Hasselnötdryck

  1. De är verkligen konstiga alla de där ”dryckerna”, fulla med socker och tillsatser, blä! Det enda i dryckväg jag använder är en ekologisk sojadryck (av ett finskt märke) som bara innehåller vatten, ekosojabönor och trikalciumcitrat.

    Gilla

    1. Ja, sojadryck var det första jag började använda istället för mjölk (använder vanlig mjölk också, men gillar att testa olika) och hjälp så söt vanlig är. Ja, gott på gröten är det ju, men kanske inget vidare att starta dagen med värsta sockertoppen…

      Gilla

  2. Haha jag blev helt såld på den i affären(de hade smakmonter) och läste på innehållet när jag kom hem – Rackarnas vad mkt socker det är i. Det blir att göra egen nötmjölk helt enkelt

    Gilla

Säg nåt!

