Uttråkning främsta skälet till äventyrssug?

Efter att ha tittat på ett gäng kitesurfare vid havet och läst om Lanttos Amfibieman igår inser jag att mitt liv innehåller för lite äventyr. Uttråkning torde vara det vanligaste skälet till att en börjar med diverse extremsporter i äldre ålder, eller vad tror ni?

Nu är jag ju bara 27 än så länge, vilket måhända ger visst utrymme att fundera på vilka äventyr som kan stilla mitt sug, innan jag blir äldre for realz.

Äventyrar du på något vis? Hur då i så fall? Eller är du kanske som jag och smygdrömmer om ett mer vidlyftigt liv? Vad skulle det innehålla i så fall?

8 reaktioner på ”Uttråkning främsta skälet till äventyrssug?

  1. Jag drömmer om äventyr, och tänker mig Stockholm som ett äventyr! (Jag trodde jag inte ville, ändrade mig och insåg att jag ville prova och det är bara fram och tillbaka med allt just nu. Det är inte så att jag absolut inte vill flytta. Jag vet däremot att jag absolut inte vill bara fastna här hemma av gammal vana!). Och ja, som svar på något du skrev för länge sen i en kommentar på min kommentar; Vill gärna ses om/när det blir Stockholm!

    Jag önskar jag äventyrade ännu mer, jag har resor som äventyr och senaste var ju Barcelona. Nu vill jag iväg igen, längre bort! Jag oh S kikar lite USA. Gran Canyon, Death Valley, San Fran… :D I Stockholm skulle jag vilja äventyra i form av typ paddla kajak och testa SUP, lite light-äventyr sådär. Mitt allra största äventyr var nog Mount Kenya fast jag inte nådde toppen pga höjdsjuka. Drömmer om bergsbestigning ganska ofta!

    Gilla

    1. Rättelse: NÄR det blir Stockholm. Som är den 1 september exakt. Har precis bestämd datum för kontraktskrivning av en finfin hyresrätt i Årsta och sagt upp den nuvarande lägenheten. Spännande tider!

      Gilla

      1. Vi hade en verklig tur, sprang på en klasskompis från gymnasiet förra veckan som bor i Sthlm nuförtiden, snackade lite och vips så fick vi hyra hennes lägenhet då hon ska börja plugga i Gbg 2 september. Med en månads uppsägningstid på nuvarande lägisen passade det som handen i handsken och vi slog till! Jag har mycket tur överlag och nu visade den sig igen! :)

        Härligt, ser fram emot att få träffa dig på riktigt!

        Gilla

      2. Sån otrolig tur! En av mina bästisar bodde länge i Årsta, jag var där mycket men vi rörde oss sällan i någon större cirkel. Min uppfattning är dock att det är ett riktigt trevligt område att bo i. Lugnt och rimligt nära stan. Vet du vad du ska göra? Jobba, plugga?

        Gilla

      3. Det verkar vara ett fint område! Mycket grönt, det gillar ju en skogstjej som jag, ska hänga där i årsta skog. S kollade genast upp att det fanns ett gym riktigt nära, vilket vi båda gillar. Vet inte ännu men planen är jobb, jag tar och söker mer intensivt när jag väl är på plats tror jag, känns skönt att ta en sak i taget :)

        Gilla

      4. Det gör du så klart rätt i. När en har boende är det ju mindre brådskande med det andra. Skogen där har jag aldrig varit i, men nu när jag tänker på det har du ju hela Årstaviken som lekplats! Med utegym och allt. Inte så himla långt bort. Hehe, känner att jag sällar mig till skaran som försöker övertyga dig om att Stockholm är toppen… Ska genast sluta! Men det kommer bli topp. Vilken vändning mot den där Facebookposten! Kärlek är värt alla chanser. Tycker jag.

        Gilla

Säg nåt!

