Cirkelträning för axlar och rygg

20130728-143832.jpg

Cirkelträning på gräsmattan är så enkelt och kul att det blir av utan ansträngning. Jag längtar fortfarande till gymmet, men har verkligen utvecklat min fantasi i avsaknaden av min älskade stång.

Det här gjorde jag i går. 4 varv à 45 sekunder på varje övning, plus 45 sekunder vila mellan varje varv:

  • Stålmannen i planka med hantlar (stå i ”hög” planka, på händer istället för underarmar, med hantlar i händerna, för en hantel i taget framåt, framför dig, tills du når axelhöjd)
  • Rodd med twist i planka (stå i ”hög” planka med hantlar i händerna, ”ro upp” med ena armen och twista sedan bakåt så att du sträcker armen upp mot himlen. Dra in armen och vänd ner igen. Byt arm)
  • Sidoplanka med axellyft (stå i sidoplanka med en hantel i ”övre” armen. Gör en utåtrotation i axeln, tillbaka till första läget, börja om. Byt till nästa sida)
  • Rygglyft på pilatesboll
  • Dynamisk planka

Avslutade med bollinrullningar för coren.

Tog drygt 20 minuter och känns rejält i axlar och rygg i dag. Yummie!

I dag blir det ben. Ungefär så här.

5 reaktioner på ”Cirkelträning för axlar och rygg

  1. Alltså. Just nu. Att kunna träna utomhus. Bästa, bästa! Jag som precis vaknat ur min inte-träna-ordentligt-dvala (som varat i lite mer än fem år) kan inte få nog av den lättillgängliga energi som finns utomhus. Precis vad jag behövt för att komma igång for life denhär gången!
    Tack för fin pepp!

    Gilla

    1. Samma här! Känns också som att den här sommaren har varit finare än den förra. Inte behövt långärmat dagtid alls – vilket ju också bäddar för mycket utehäng. Jag älskar’t!

      Heja dig som kommit igång igen!

      Gilla

Säg nåt!

