Vad gör du i dag?

Bild 2013-07-25 kl. 14.28 #3
Själv sitter jag här och schteker i all min frodighet. Just betalat räkningarna. Planerar att handla jordgubbar strax. Snart är säsongen slut! Det är Öland, det är varmt, det är 10 dagar till verklighetsattacken.

Den senaste tiden har vi pratat alldeles för lite. Säkert därför att ni liksom jag har semester. Jag undrar vad ni gör. Badar, leker, grillar, springer omkring på någon skärgårdsö? Eller vikar du åt andra semesterlediga, tar så många extratimmar du kan för att dryga ut höstens CSN-peng? Passar på att kontorsmysa medan cheferna är borta?

Snälla säg!

Hur spenderar du din tid denna strålande vecka 30?

20 reaktioner på ”Vad gör du i dag?

  1. Kan berätta att vi igår var på djurpark/tivoli och idag planerar bad med kidsen. Och jag har börjat varje dag med runda i skogen. Måste komma i någon slags form snart känner jag. Kram!!

    Gilla

  2. Jag umgås med vänner och brottas med mig själv (ang framtiden, planer och drömmar). Jag springer lite i backar, äter godis och lapar sol. Njuter av sista hela semesterveckan och har bokat i en lång skön ansiktsbehandling till sista dagen på semestern som en lämpligt avslut för densamma! Läser böcker, ser på serier, sover ut och promenerar. Och som sagt, brottas med mig själv. Och yogar lite!

    Gilla

    1. Fast hur fantastiskt låter det inte, trots brottandet? Trots allt väldigt goda förutsättningar. Boktips? Du ska se att det ger sig. Ibland får en chansa lite, det händer att det blir fel, men det kommer en ju trots allt oftast på innan det är försent, dvs att chanserna för omstart tar slut… vilket de ju aldrig gör, eller hur? Så var inte för hård ot dig själv i dina funderingar. Det där med vad som är rätt och fel är ofta himla oklart, kan jag tycka.

      Gilla

      1. Visst är det svårt med rätt och fel, saker är sällan så svartvita att man kan dra en enkel gräns. Och ja, visst måste man chansa, våga och försöka! Jag har det ganska bra, trots diverse huvudbry, jag behövde troligtvis tid för eftertanke och omvärdering. Jag har i alla fall kommit så långt att jag kan sätta ord på vad det är jag inte vill. Det där andra ska gro lite ännu.

        Det jag har läst den senaste tiden är Denise Rudbergs deckare (elegant crime som hon själv kallar dem) Ett litet snedsprång och Två gånger är en vana. Jag läser sällan deckare annars men jag uppskattar personerna och berättelserna samt omgivningarna i dessa. Jag har läst Jonatan Troppers Sju jävligt Långa dagar som jag verkligen gillade; skönt, lättläst, rolig och samtidigt tragisk. Komiskt fin liksom. Jag har börjat på Tolkiens Hurins bok men den är lite trögstartad och jag ha bara kommit något kapitel in hittills. Jag köpte Elaine Arons Den högkänsliga människan häromveckan och har bläddrat lite, tycks me och mer tydligt att jag är en HSP-typ (High Sensitive Personality). Som bäst har jag börjat på Maria Kuchens Hahjärtat, den verkar både spännande och fin. En salig blandning, men jag kan nog rekommendera dem allihop!

        Gilla

      2. Åh, vi verkar gilla samma! Rudberg är en guilty pleasure för mig, älskar hennes överklasskildringar. Sju jävligt… läste jag här på Öland över nyår och skrattade högt fler gånger än jag kan räkna. Älskade den! Sen köpte jag hans tidigare som också var kul, men saknade den ultimata finessen som faktiskt finns i sju. Just en läser jag en annan guilty pleasure, Marian Keyes, men det går segt. Har inte riktigt ro just nu. Tre veckor in i semestern… Undrar när det då ska ske ;(

        Är det flytta du vet att du absolut inte vill, måhända?

        Gilla

  3. Åh, jag ligger i solen och läser böcker, morgonjoggar runt en fin sjö, soltatuerar in min baddräkt på ryggen genom att simma längder i en 50-metersbassäng utomhus. Yogar på uteplatsen på kvällen. Äter ganska mycket glass. Leker med livet!

    Gilla

  4. Min första semestervecka har bestått av lite träning, viloposition på stranden och en dagsutflykt till Halmstad. Resten av veckan blir det festförberedelser, sommarfest och ett hus fullt med vänner. En underbar semestervecka!

    Gilla

  5. Här är det första semesterveckan och vi gör allt för att undvika måsten. Har precis kommit hem efter en dag vid vårt utomhusbad (pool) där jag suttit och läst om yoga och målat.

    Gilla

  6. Eftersom det är så lite uppdrag på jobbet så tog jag en spontansemesterdag! Så nu hänger jag på kullen i min nya bikini med vattenspridaren nära till hands. 8-åringen skar sig styggt på baksida lår igår så den planerade badutflykten brann inne. Hon har limmats ihop för hon vägrade låta läkaren sy. Men vattenspridare är OK i brist på bad! Ikväll ska jag gå och se Fashion pack, det lokala dragshowgänget i stan. Det blir skoj! Sen är det jobb imorgon igen.

    Gilla

      1. Tack!! Jag ska fixa hemma, skriva på mitt drömprojekt (en roman), gå på en nära väns bröllop och sen åka till min bästa plats: Gotland! Längtar!

        Gilla

Säg nåt!

