Dagens länktips: Att köpa en plan är inte tillräckligt

20130725-174139.jpg

Kanske det bästa jag har läst i dag. Därför att det träffade rakt i en bekväm gen jag har själv och ser dagligen hos andra.

Ingen kan göra jobbet åt dig. Ingen 30-dagarsplan eller PT, inget detaljerat kostschema eller träningsupplägg är tillräckligt. Om inte du göra det tuffa jobbet 24 timmar om dygnet, själv. Det här gäller så klart inte bara vid viktnedgång. Eller skaffa muskler, deffa, komma i en snygg kjol. Det gäller allt. Varenda dröm du vill nå.

Du gör jobbet. I morse, nu, i natt, hela tiden.

6 reaktioner på ”Dagens länktips: Att köpa en plan är inte tillräckligt

  1. Så sant, så sant! Nu i sommar såg jag ett citat på ungefär samma tema, som verkligen träffade. Jag brukar ha lite svårt för tillrättalagda citat annars, men detta har bitit sig fast.
    ”Never give up on a dream because of the time it will take to accomplish it. The time will pass anyway”.
    Smack! Bara att börja!

    Gilla

    1. Riktigt bra faktiskt! Grejen med drömmar OCH mål är, tror jag, att en måste påminna sig om dem och se dem framför sig exakt vareviga dag. Det låter så enkelt, men jag har nyss fattat det… Lite samma tema, eller hur?

      Gilla

Säg nåt!

