Livet på Öland: Yoga, granola med päronmos och mitt snygga hemmagym

Livet på landet går sin gilla gång. Jag är en sån som gärna skapar rutiner var jag än är. Dagen börjar med yoga. Oftast från Yogobe. Min datatrafik säger slurp.IMG_8622Sedan äter jag havregurt med hemmagjord granola. Just nu den här:

  • 2 dl havrekärnor
  • 1 dl boveteflingor
  • 1 dl kokosflingor
  • 1 dl hackade hasselnötter
  • 2 msk kanel
  • Ett mixat päron
  • Lite vatten
  • En skvätt lucuma

25 minuter på 175 grader. Gorgeous.
IMG_8673Sedan yogar jag förmodligen lite till. Eller, leker, snarare. För att det är kul. Jag har fixat mig ett läckert hemmagym:

IMG_8562Sedan klämmer jag kanske in en lunch. Helst alla möjliga frukter och grönsaker ihop med Ölandsrökt lax. Ja, den är rökt här, alltså. Inte fiskad, tyvärr.

IMG_8651Och så leker jag lite mer. Springer en sväng. Kanske cyklar. Bara är. Återkommer till att det här är exakt vad jag drömmer om resten av året. Bäst att verkligen vara här!

IMG_8607Sent på kvällarna grillar vi. Eller, vi och vi. Jag skär mest grönsaker och säger heja, vad bra det blir. Och ännu bättre blir det i kväll, när min killes bästis matskribenten kommer ner. Då brukar det bli mat runt 23 ungefär. Och alltid mat som är mer än värd att vänta på.

IMG_8563

11 reaktioner på ”Livet på Öland: Yoga, granola med päronmos och mitt snygga hemmagym

  1. Det var värsta ögonöppnaren för mig: att jag inte behövde följa ett yogaschema utan kunde leka med lite asanas EFTER uppvärmning.
    Hur kul som helst
    undra varför jag kände mig tvungen att hålla mig till ett flöde och inte fick välja själv?

    Gilla

  2. Men! inte förrän nu slog det mig, du är ju värsta Ölandsexperten – och jag planerar att åka dit på min sista semestervecka i slutet av augusti. Skulle vara ypperligt fint att få lite tips tips (här i kommentarsfältet eller ett eget inlägg?? ;-) ) på saker att se, att göra/uppleva, shoppa, och framför allt att äta..! :-D

    Gilla

Säg nåt!

