Ekokajal från Dermanord

20130712-120533.jpg

För ett tag sen förkunnade jag att det är dags att byta ut (min ändå borttappade…) necessär. Ut med skräpet och in med snälla ekoprylar. Jag lovade också att dela min resa med er.

Så hur har det gått?

Tja. Hittills är resultatet en… kajal. Som jag har fått från min syster. Utöver den har jag däremot köpt ett traditionellt solpuder från Guerlain och ett plumping läppglans från Dior. Eko? Så där, va… *skäms*

Jag har alltid varit intresserad av make up. Så här på sommaren sjunker dock intresset radikalt och just nu avverkar jag gamla slattar i sminkhyllan, vid de få tillfällen då jag använder något alls. Det ger mig dock gott om tid att plugga på (naturligtsnygg.se for gods sake!) och tömma gamla skåp för samvetets skull. Återkommer!

Tills dess kan jag i alla fall konstatera att den här kajalen är riktigt bra. Kanske den bästa jag har testat. Mjuk men kladdfri, precis som jag vill ha dem. Tack syster ;=)

Alla goda tips är så klart välkomna redan nu!

Använder du smink på sommaren?

5 reaktioner på ”Ekokajal från Dermanord

  1. Jag håller också på o (försöker) byta ut mitt ;) jag har börjat med att byta ut allt mot icke djurtestat smink, o sen gå vidare därifrån! Kändes som en lite lättare start liksom, men det lättar lite på samvetet med haha, tror faktiskt att det mesta i min sminkväska nått dithän nu. Nu ska bara eko in också…;)

    Gilla

    1. Ja! Jag har en del Bodyshop och Yves Rocher från tidigare och den medvetenheten har en ju faktiskt haft med sig genom livet. Eko däremot… Konstigt att vi är så tröga?! Världen, alltså. Bara förgiftar allt.

      Gilla

  2. Dermanord är fantastiskt bra o fina priser. :-) Gjorde ansiktsbehandling på en av deras salonger i julas, underbart. :-)
    Jag shoppade ju hem nya produkter från Bareinerals, jag bara tokälskar dessa. Naturliga och som gör skillnad, på en vecka ha min glåmida trötta hy fått liv. Ska skriva mer om dom sen…Hot hot tips!!!

    Gilla

Säg nåt!

