Dagens pang för pengen: Köp utländska tidningar till din platta

20130714-125903.jpg

På Pressbyrån blir utländska magasin två och i många fall tre gånger så dyra som i ursprungslandet. Oklart hur många pengar jag personligen har plöjt ner där, eftersom jag älskar tidningar och särskilt amerikanska och brittiska.

Det var innan jag hookade med Tidningskiosken i min iPad. Jo vars, tidningspengarna rinner fortfarande och dessutom mer omärkbart än förut, eftersom det enda jag gör är att klicka Köp – men priset på tidningarna har halverats. Jag slipper släpa runt på dem – eller i värsta fall, glömma dem hemma när jag reser. De ba ligger där. Och, bäst av allt: jag kan köpa nya när som helst. Typ från trädgården som nu, när jag uppdaterade Yoga Journal (otroligt matig, snygg och interaktiv. Helt anpassad för plattor med filmer och roliga scrollfunktioner. Jag rekommenderar verkligen att du yogaintresserade testar den!) och Yoga Magazine (som ett glossigt och plockigt månadsmagasin, fast med vettigt innehåll) för inspiration i ryggläge. Lyx!

Läser du i din padda/platta/telefon?

20130714-131625.jpg

4 reaktioner på ”Dagens pang för pengen: Köp utländska tidningar till din platta

  1. Nix jag är dålig på att läsa tidningr i paddan…men nu har jag laddat ner appen Blufire så jag kan låna böcker från bibblan och läsa i den. Smart!!! Ska bara fixa lånekort i veckan. :-)

    Gilla

Säg nåt!

