Att göra lite skillnad

20130713-201548.jpg

20130713-201538.jpgHej från en ljuvlig uteplats på Öland! I kväll har vi varit på gårdsbutiken i Algutsrum och provianterat bland närodlat godis. Det är sånt som får mig att vilja flytta hit för gott.

Annars då? Jo:

Alla vill vi väl ha åstadkommit något i våra liv. Själv har jag aldrig haft några högtflygande idéer om att göra något genialt. Men ibland händer det att en gör skillnad, utan att det ens var tänkt.

Som den här yogautmaningen som Vevve och jag drog igång tämligen naivt. Som vi nu har förstått gör skillnad i människors liv. Ganska många människors liv, faktiskt. Framför allt genom att göra yogan närvarande under 30 dagar förstås – precis som det är tänkt. Men vi har också börjat mötas av feedback som når djupare än så. Människor som säger att utmaningen har förgyllt deras liv. Som i vår Facebookgrupp hungrigt ställer frågor om var en kan hitta en bra bok om filosofin, hur yoga påverkar vid mens eller på vilka mattor sommarsvettiga fötter halkar som minst. Eller som Camilla, som berättar att yogan har gjort henne tillfreds med sig själv.

Och vet ni, även om jag så klart bara har en fjutteliten del i det gör det mig så stolt. Att jag kan vara med och sprida något som gör människor liv bättre. Det driver mig.

Vad driver dig?

10 reaktioner på ”Att göra lite skillnad

  1. Du (och Vevve) är helt underbara som kickade igång den här yogautmaningen (underbara sedan innan också såklart ;-) ), så JA sug åt er och var stolta! <3

    Själv är jag jättestolt över att få vara en del av det, stolt över mig själv att jag faktiskt hakade på (huu, utmaningar som är så otäcka: man kan ju, i mina egna kritiska ögon, "misslyckas"..). Det känns lite som att jag är medlem i ett slags hemligt sällskap, den här grejen och framför allt den fina peppande fb-gruppen får mig att känna mig som en VIP-person! :-D Tack!

    Gilla

  2. Jag älskar butiken i Algutsrum!

    Ja, den där utmaningen kan jag bara drömma om vad den har gjort för människor. Det var ett superinitiativ som ni båda ska vara stolta över. Till och med jag är stolt på nåt märkligt vis. Jag tycker det är underbart! Stor kram till er och alla andra som gjort skillnad i sina liv!

    Gilla

Säg nåt!

