Benövningar i hemmagjord TRX

20130712-115433.jpg
20130712-115438.jpg

Jag byggde ihop en egen TRX häromdan. Löjligt smidigt efter instruktioner hos Sara samt filmen nedan. Jag älskar verkligen balanskrävande övningar då det ger sig på så mycket mer än en isolerad muskel. När underlaget är rörligt måste liksom så många knappt kända delar aktiveras för att jag inte ska ramla. Plötsligt känns hela kroppen involverad i varenda övning, samtidigt som det hugger rejält där det är tänkt.

U-shape (klicka för att läsa om hur jag tränar med u-shape!) och pilatesboll är två grymma favoritredskap, men TRX seglade genast upp som en stor kärlek. För oj som det tar!

Tyvärr blev min TRX rätt kajko eftersom jag använde väldigt kraftiga spännband som var knöliga att lossa. Minus! I väntan på nya insåg jag att banden i sig var helt utmärkta, bara så. Jag slog dem runt en trädgren och körde enligt plan. Ett par av övningarna ser ni nedan. I kväll tänkte jag testa överkropp. Rodd, mountain climbers och armhävningar och så.

Träna alltså. Så himla lätt ändå.

5 reaktioner på ”Benövningar i hemmagjord TRX

Säg nåt!

