Läs bloggar smidigt i Feedly

20130710-180816.jpg

Sara har noterat att jag använder Feedly som RSS-läsare och hade ett par funderingar. Webbnörd som jag är så tänker att det kanske finns fler intresserade att frälsa? Vet i alla fall att ni är många fler som läser en hel massa bloggar och annat sköj på webben, gärna i telefon och padda som jag, och som säkert mår bra av att ha ordning på grejerna.

Jag har alltid använt Googles RSS tills den gick i graven i förra veckan, trots att jag aldrig tyckte att den var bra. Vanans makt ni vet, och orka göra om de långa länksamlingarna i annan tjänst! Gränssnittet var så klart lika fult där som på Googles andra grejer. Dessutom lyckades jag aldrig göra mer än en kategori, och hur meningsfullt är det? Jag läser många olika typer av bloggar, webbsidor och webbtidningar och vill gärna sortera upp dessa för att göra scanningen hanterlig. Jag hinner inte läsa allt, men vill ändå ha överskådlighet så att jag ser vad jag väljer och väljer bort.

För cirka en månad sedan läste jag om Feedly hos Peanutbutterrunner och bytte genast. Här är det lätt att söka nya källor, även på padda och i telefonen. Bara att söka i menyn, klicka på pluset och lägga till. Dessutom är layoten enkel och snygg kan ändras så att man bara ser text, ser inläggen som bildpuffar eller som ovan, där jag kan välja en blogg att läsa som ett magasin.

Stor like!

2 reaktioner på ”Läs bloggar smidigt i Feedly

Säg nåt!

