Nytt stamgym: Sats S:t Eriksbron

20130708-120304.jpg

En måndag kan inte börja bättre än den här. Glida in på gymmet 07.20 trots att jag är ledig. Pigg. Glad. Mötas av Hur är läget? Och Vad blir det i dag då? i repan. Åh, jag älskar sånt! Småprat på gymmet. Delad glädje är dubbel glädje. Ni vet.

Plötsligt kändes det inte längre så illa att behöva byta gym. Det är visst hej då underbara Odenplan, sunkigaste källargymmet med dålig luft, men exakt all utrustning jag kan drömma om. Och alla de knasigaste, skönaste profilerna. Det känns trist.

Hej S:t Eriksbron, ganska trånga och tråkiga medelgym. Men den morgontrevliga repapersonen påminde mig. Det är alltid fantastisk personal på bron. Och jo. Sånt spelar roll. För mig.

Vad är viktigast på ditt stamgym? Utrustning, pris, atmosfär? Läge?

4 reaktioner på ”Nytt stamgym: Sats S:t Eriksbron

  1. När man inte bor i en större stad är det inte så mycket ett problem. Eller jo, det kan ju vara tvärtom; att de få gym som finns inte känns ok och att det då inte finns något att byta till.

    Men vi har två där jag bor. Det ena är nog lite ”bättre” men nästan dubbelt så dyrt. Priset avgör inte mitt val, men det är (förutom lägre pris) helt ok både vad gäller utbud på gruppass och vikter/maskiner på gymmet.

    Sammanfattat; jag lägger lite vikt på ”all of the above”. :-)

    Gilla

Säg nåt!

