Redo för detox

Hej och hå vad mina matvanor är off the chart den här flyttveckan. Det har liksom handlat om att grabba nån oklar macka på väg till jobbet, efter att ha sovit så länge som möjligt pga kropp trög som en sten. Sedan kanske komma ihåg att äta den tillsammans med någon av de typ fem cappuccinos jag hinner före lunch. Gud.

Lunchen har dock varit stabil som vanligt, eftersom jag preppar frysen (klicka för enklaste tipset för att äta bra trots tidsbrist!). I tisdags hann jag också supertrevlig och go dejt med Johanna på min bästa lunchrestaurang, Spisa hos Helena på Scheelegatan. Yum.

IMG_8455 IMG_8453På kvällarna har det som står närmast gått ner, någonstans runt 21-22 så där. Inga perfekta byggstenar för en kropp sliten efter timmar av möblering. Så mycket kan jag säga. Det här må vara tragiskt, men det är sant – jag är inte van att vara på fötter så här många timmar om dagen. Det känns i magen. Den tigger ständigt energi. Och så får den mest… mackor.

Vilken hälsobloggare, va. Men nu serrni! Nu har jag semester. Nu återtar jag mitt liv.

Någon som kan tipsa om en lämplig detoxkur? ;=) Okej, det där var mest ett skämt.

8 reaktioner på ”Redo för detox

  1. Känner igen det där, så fort man har något projekt som tar mycket tid blir maten kaos och livet lite mer kaos än det borde vara. Jag har faktiskt ett ”detox”-tips på riktigt (lite förläget skriver jag detta). Hehe. Nässelpulver! Jag tar varje morgon, fantastiskt för kroppen jag lovar! Jag köper från rawfoodshop eller gör mitt eget, men om man bor mitt i Stockholm är det svårare att göra eget. Egentligen har jag en superblandning; nässelpulver+nyponpulver+hampapulver+algpulver+psylliumfrön i en burk, jag tar två teskedar varje morgon i ett glas vatten före frukost och så vips har jag gjort något fint för min kropp.

    Ha en härlig semester!

    Gilla

      1. Ärligt talat så kan jag inte säga vad just den gör. Jag menar, äter man bra i grunden så är det svårt att kunna dra paralleller till något specifikt man stoppar i sig (när det gäller onyttigheter verkar man dock kunna det, jag mår dåligt av socker bara några timmar efter, men har aldrig känt en superkänsla av något nyttigt, trist egentligen). Jag vet bara att det känns bra, att nässla är fullspäckat med nyttigheter, och att jag inte har varit förkyld på… två år kanske.

        Gilla

Säg nåt!

