Shanti! Hur känns #yoga30d hos dig?

20130702-102048.jpg

I fortsättningen kommer shanti vara ett av de första orden jag ser på morgonen, eftersom restaurangen utanför vårt kök heter det. Jag passade på att upprepa ordet för mig själv när jag bar alla städprylar mellan gamla och nya lägenheten igår. Shanti, shanti, shanti.

Peace, rest, calmness. Bliss.

Ungefär så såg yogautmaningen ut för mig igår. Inte en enda solhälsning hann jag med – men desto fler lugnande mantran. Andas. Andas. Andas.

Så skönt. Kanske, kanske hinner jag knäppa igång Yogobe för en tiominutare i kväll. Det kanske låter lite, men det skulle ge enorm energi.

Hur går utmaningen för er andra som är med? Är ni med och peppar på Facebook och andra bloggar?

12 reaktioner på ”Shanti! Hur känns #yoga30d hos dig?

  1. Aj löv this utmaning :) Jag har verkligen yogat varje dag sedan vi körde igång och min kropp mår ofantligt bra av det. Annan träning har fått stå åt sidan för yogan (som också är träning ;) ) men det gör ingenting. Det är så mycket nytt att upptäcka och jag känner mig mycket mer stabil i kroppen än för bara 12 dagar sedan. Snart är vi halvvägs :) Jag är dock ganska säker på att jag kommer att yoga kontinuerligt även efter att utmaningen är över. Så tack!

    Gilla

  2. Det känns så bra! Jag är helt klart förvånad över mina nyfunna känslor/reflektioner för yogan… Jag är fortfarande ett kylskåp, det kommer jag nog att vara ett bra tag men nu försöker jag ju i alla fall göra något åt det och det känns spännande och riktigt roligt.

    Gilla

  3. I love it! Det är naturligt att få till men vissa dagar känns det bara som attkroppen är helt tvärtemot och andra dagar som att den samarbetar. Del av processen antar jag. Jag fortsätter, I like it!

    Gilla

  4. Yoga varje dag är toppen! Utmaningen gör att jag kommer mig för att bara göra, och jag har fått anledning att testa en hel del på yogobe. För varje dag inser jag mer och mer om hur olika yoga kan vara – och det är en bra sak. Jag har dock helt släppt tanken på att bidra på insta; yogan är min egen och kräver tillräckligt med fokus i sig själv så att fota under tiden är för svårt. Facebookgruppen har jag fortfarande inte hittat pga en trilskande app. Jag dokumenterar dock på funbeat för att kunna gå tillbaka och följa upp.

    Gilla

  5. Bästa utmaningen! Jag kämpar på, vissa dagar längre pass, andra dagar mest meditation. Men det är verkligen något av det bästa jag gjort – att börja yoga! Och något av det svåraste också.

    Gilla

  6. Det går superbra! Har dock satsat på att själv komma in i flowet nu första 10 dagarna och inte fokuserat så mycket på blogg, instagram osv. Nu tänkte jag mer börja reflektera, tänka osv hur utvecklingen är/går mot för håll. Nu när mitt fokus och medvetande börjar hittas.

    Tyvärr bor jag ensam så det är så svårt att få till bilder när jag yogar. Så himla kul att titta på alla andras och att fota sig själv är svååårt!

    Gilla

  7. Mer aktiv med yogan än på nätet. ;-)
    Det är mycket nu inför semester men jag har en favoritövning som bara tar en minut och som till och med funkar på toan på jobbet – det är mitt minimum. Oftast en stund på kvällen också. Tycker jag blir mjukare men också att det blir jobbigare ju mer jag hittar ”rätt” i positionerna…
    Toppenbra utmaning! :-)

    Gilla

  8. Har varit dålig på att både peppa på facebook och i bloggen, men det har varit väldigt mycket den senaste veckan så jag har mest gjort olika andningsövningar när fritidsklubbsbarnen testade mitt tålamod hehe, men nu har jag semester och kan peppa mig själv och andra mer :) Ska försöka bli mer aktiv! Men det är en jäkligt bra utmaning ni dragit igång, igår var jag så himla energifull efter kaffe-yogan så jag möblerade om i både vardagsrummet och sovrummet, rensade ur garderoben och storstädade hela lägenheten.

    Gilla

  9. Inte med på FB eftersom jag knappt använder det, dock kör jag på för fullt. Småflinar åt mig själv, våndas åt en stel kropp och njuter efter varje pass :)
    Underbar utmaning ni dragit igång!

    Gilla

Säg nåt!

