Övar du på något som är svårt? Grattis! Då tränar du

20130629-223045.jpg

Nu har jag läst hos flera bloggare (Beata! Cilla!) att de inte tränar. De bara yogar.

Så hörrni. En gång för alla. Om dina muskler är ansträngda. Om du anstränger dig för att göra bra. Om du svettas och får träningsvärk dagen efter. Kämpar med något som inte kommer gratis och är lätt. Då har du tränat. Praktiserat. Övat. Arbetat på att öka din förmåga.

Yoga är inte vila. Yoga är träning. Övning. Ansträngning. Fokus. Praktik.

Underskatta inte den insats du gör!

9 reaktioner på ”Övar du på något som är svårt? Grattis! Då tränar du

  1. Hihi :-). Det är ju den inställningen som gjort att jag inte yogat överhuvudtaget förut, harliksom inte haft plats för det i den ”riktiga” träningen. Nu börjar jag få kläm på att det finns så oerhört många sorters sätt att yoga på. Det är bara ovant… (men väldigt roligt!)

    Gilla

  2. Verkligen! Vila är inte underskatta det heller, och definitivt inte yoga! Det är som någon skrev, träning för både in- och utsida!

    Gilla

  3. Jag håller med dig! Och det är verkligen inte bara lätt med yoga, jag hade träningsvärk i benen första dagarna! Jag brukar tänka såhär; om jag inte tränar så mycket annat en vecka så räknas yogan till träningen, om jag tränar mycket annat räknas den inte utan faller under kategori återhämtning. Jag antar att det är endast för mitt samvetes skull jag har gjort den här uppdelningen. Hoppas du får en härlig söndag! Kram!

    Gilla

Säg nåt!

