Lansering av Yogobe

instruk

Supergod raw food-frulle
Supergod raw food-frulle
founders
Vevve och jag kollar styrkan hos Anna och Peter, Yogobes founders

Alla bilder i inlägget är tagna av Vevve! Ja, Veronica Jäderlund, förstås.

I går lanserades äntligen tjänsten Yogobe på riktigt. Yoga var du vill, när du vill, med hjälp av videos av och med fantastiska svenska instruktörer. Jag säger äntligen därför att jag verkligen uppskattar den här tjänsten. Som internetlover googlar jag allt. Inklusive träningsbegrepp, nya övningar och hälsotrender.

Som nybörjare är det så klart allra viktigast att öva. Att yoga på studio är fantastisk, men allra bäst blir yogan med kontinuitet. Så tror jag. Då kan pengar och tid bli ett hinder, om man tror att man måste gå till en studio vareviga dag. Istället för att rulla ut mattan hemma och tänka, äh, näe, jag kommer inte på vad jag ska göra! är Yogobe ett lysande alternativ. Logga in, följ instruktionerna och kör den tid du har.

Jag tror att Peter och Anna, som står bakom Yogobe, gör allt rätt. Från marknadsföring till val av ambassadörer och instruktörer. Jag tror att den här tjänsten kommer att bli en succé. När instruktörerna presenterade sig igår pratade flera om att yogan ska vara tillgänglig. Att den inte är något svårt och mystiskt, där man måste köpa ett helt paket. Du behöver inte sluta dricka kaffe eller bli vegan. Dina leder och muskler, din kropp, ditt sinne, kommer att öppna upp sig och få effekt av yogan ändå.

Om jag någon gång tvivlar på yogan (ganska ofta faktiskt – det är ingen enkel hobby!) ändrar jag mig alltid så fort jag drabbas av Johanna Andersson. Om det är yogan som ger henne sådan fantastisk utstrålning och värme vill jag aldrig sluta.

DSC02907Tack Yogobe för en grym tjänst och en bra morgon!

3 reaktioner på ”Lansering av Yogobe

  1. Jag tror som du att det är helt rätt i tiden och det märks att de har erfarenhet av PR för de är så gaaalet smarta med sin marknadsföring och sitt upplägg

    Gilla

Säg nåt!

