Lagar Carnitas med mangosalsa

20130613-205208.jpg

Deppar ni över regnet? Inte jag. Jag är bara glad över att få använda min fina regnkappa. I kväll är jag gräsänka, har ägnat mig åt att städa och shoppa för sen födelsedagsfest på lördag. Jag är så sjukt mycket mer effektiv när jag är ensam hemma. Hur funkar ni?

Ett par kilo fläskkarré gottar sig i apelsin-och-lime-och-massa-kryddor-marinad i kylen. I morgon ska det kokas så där tre-fyra timmar i Coca Cola, innan mina fina vänner får smaka på lördag. Carnitas. Himmelsk köttgryta från boken nedan. Till det lilla köttet, som Carnitas betyder, blir det mangosalsa, guacamole och hoummus, men det gör jag först på lördag. Det ska bli fantastiskt roligt att träffa mina vänner. Och fira av den här lägenheten, för om ett par veckor flyttar vi till nytt.

20130613-205214.jpg

20130613-205222.jpg
Plock från salladsbar. Vad jag äter när min kille inte är hemma

En reaktion på ”Lagar Carnitas med mangosalsa

  1. Koka i coca-cola, låter spännande! : )
    Vad kul att ni fått ny lägenhet! Vi också faktiskt, blev inget byte så vi köpte istället. Ska bli underbart att äntligen flytta till nåt större och få lite mera space och tex. kunna yoga i lugn och ro. : )

    Gilla

Säg nåt!

