Vad gör du när du inte tränar?

DSC_0944_2
Jag älskar djur! Utom svanar. Dom är läskiga.

Även om jag verkligen är glad att jag har ett stort träningsintresse kan jag ibland bli avundsjuk på de riktiga nördarna. De som verkligen har snöat in på ett väldigt specifikt intresse, alltså. Tänkte på det senast i dag, när jag läste om svenska ornitologföreningen. Eller när jag tittar på undervattensfilmer som min kollega gjorde när han var i Smögen och dök i helgen. Eller när jag tänker på min kompis Fredrik som gör egen tonic, björksirap och Coca cola. Det är härligt att vara hängiven.

Sedan tänkte jag på er. Vad ni gillar, utöver träning. Har ni några så där riktigt specifika intressen? Kanske är någon av er faktiskt fågelskådare? Hackare? Fotbollsfan? Fridykare? Vinsamlare? Ostystare? Historiekännare?

Det skulle vara så himla kul att höra vad ni pysslar med. När ni inte tränar.

Själv har jag förstår massor av intressen, men för mig är de bara vanliga. Jag älskar djur. Snygga jeans. Att spela Sims. Researcha människor och händelser som intresserar mig. Blir lycklig av att dansa loss hemma framför spegeln. Att sjunga med till radion och inte ha bråttom någonstans. Då är jag glad.

26 reaktioner på ”Vad gör du när du inte tränar?

  1. Jag plöjer böcker och odlar på balkongen! Jag älskar blommor och växter och i år odlar jag kryddor och olika sorters sallad på balkongen (ruccola, mangold och bladsallat). Och jordgubbar, tomater, paprika och chili! Förra året njöt jag av späda morötter och det kommer jag sakna i år, men det finns mycket annat gott istället. När jag får en stund över pysslar jag med växterna, flyttar runt dem i sol och skugga, vattnar gödslar och pratar lite.

    Gilla

  2. Jag håller på med nail-art, jag målar mönster och motiv på naglarna. Det tråkiga är att det blir mindre och mindre av det då jag jobbar inom vården, och då får vi inte bära nagellack.
    Jag både kör och åker rally, min pappa har kört i över 25 år, jag har åkt med sedan jag var 13 och kört lite sedan jag var 16. Nu håller pappa på att bygga en ny bil då han sålde sin gamla, så det var ett tag sedan det var något rallyåkande för min del.
    Jag tycker också om att läsa, gjorde det mycket på högstadiet där var det min grej. Nu har läsningen tyvärr blivit nerprioriterad sedan jag upptäckte träningsvärlden och skolan började ta för mycket tid. Men jag ser fram emot att läsa mycket i sommar efter studenten (som jag tar imorgon!!).

    Ha en fin dag!

    Gilla

  3. Det går nog lite i vågor för mig och eftersom jag har ett jobb som kräver mycket tid blir mina intressen ibland lite lidande. Men, jag tycker oerhört mycket om att läsa böcker. Och blogga förstås. Det är ju ett intresse som tar tid så klart, men som också ger mycket energi. Jag älskar musik och lyssnar i princip alltid på musik. Jag kan nörda ner mig i spellistor och leta bra låtar på Spotify i timmar. Sedan är så klart Musslan ett intresse ;) jag tycker om att sitta tillsammans med honom och prata, prata, prata, titta på film och mysa. Också ett intresse som ger mycket energi :)

    Gilla

    1. Åh, vad gillar för musik? jag vet ju vilka låtar du har lagt in i vår vårruslista, men träningsmusik och vardagsmusik är ju inte alltid samma. Jag vill verkligen bry mig om musik och gjorde verkligen det förr, men nu är jag rätt oengagerad. Det hugger inte lika mycket längre!

      Gilla

  4. När jag inte tränar så är jag antingen hemma framför datorn, läser modebloggar, träningsbloggar, shoppar på nätet, spelar sims. När jag inte sitter framför datorn myser jag med min katt eller ligger på sängen och softar med mobilen i handen! Är jag ute så promenerar jag eller handlar mat eller bara umgås med nära och kära. :)

    Gilla

  5. Har inte heller så mycket tid att nörda på längre men jag älskar att baka, tycker det är kul att sticka (periodvis åtminstone) och så botaniserar jag en hel del. Växter alltså, faktiskt både privat och proffessionelt, och gärna på latin. Ornitologer har jag dock ingen förståelse för alls. Det piper i deras fickor i tid och otid och så kastar de sig i en bil och kör mååånga mil för att ev. få se en obskyr pippi som någon annan påstår sig ha sett. Att ligga på magen på marken och kika i lupp på en orkidés ståndare och pistill är ju däremot helt normalt;-)

    Gilla

    1. Haha! jag är rätt fascinerad av er båda två. Att vara så hängiven något! Fast fågelskådarna är ganska störiga på Öland om somrarna… De parkerar liksom gärna mitt i vägen! Men mest uppskattar jag dem. Fascinerande. Jag gillar verkligen blommor, men kan absolut ingenting. Du borde ha en blomsterblogg!

      Gilla

  6. Hej!
    Mina intressen är min hund Ozzy, en Isländsk fårhund. Att titta på fotboll, jobbar ideellt i en förening, min sambo, huset, vänner, tid för mig själv har jag börjat prioritera. Att påta i trädgården tycker jag om. Hmn det ser mycket ut:-).

    Gilla

  7. Eeeh… Intresse jag nördar in mig på… Räknas titta på tv och film? Det gör jag mycket :-). Läser böcker också, alla sorter, högt och lågt. Utöver träning, jobb och familjeliv finns inte så mycket tid över you know. Mitt största intresse har alltid varit sång och musik men det har blivit alldeles för lite av den varan på sistone. Jag får nörda ner mig i det igen när tillfälle bjuds…

    Gilla

  8. Jag är ju en hängiven hästnörd. Häst var typ mitt första ord jag kunde säga. Har alltid varit totalt uppslukad och bara haft häst i skallen. Fast det känns väl kanske ändå rätt ”vanligt”. Det finns ju tusentals likadana hästnördar till i detta landet..
    Det senaste året har hästeriet mer och mer ersatts av träning. Och efter PT-utbildningen har jag totalt nördat ner mig i det här med muskler, muskelsystem i rörelse och hur fasen allt hänger ihop. Är helt uppslukad av detta istället. Ser någonslags röd tråd genom att jag går all in med det jag blir intresserad av.. hm. Diagnos på det? ;D

    Gilla

  9. Jag har en bokcirkel (50% boksnack 50% annat tjatter) med fyra vänner, jag skriver på min roman, är en nörd när det kommer till musik, älskar djur oftast mer än människor (speciellt hundar och hästar), fotograferar och går på Teatersport!

    Gilla

  10. Eftersom jag är en riktig hästtjej och älskar djur så är det lixåm och stor del av mitt liv, rider jag inte (tränar dom) så är det pyssel som ska göras…eller detta är nog en livstil!
    Men iaf så jag nog en myser. Jag älskar att mysa med mina finaste när jag inte tränar, kvalitetestid..och baka, jag älskar att exptrimentera i köket!!! Det är med en hobby!! Shit..jag har nog mkt I love to do!!! ;-)

    Gilla

  11. Jag har ju inte riktigt något specifikt intresse….fast jag läser otroligt mycket. Jag kan typ se framemot att ha en lördagskväll/em för mig själv och bara läsa! Jag gillar att gå på spelningar och festivaler, även om jag inte går på lika många som jag brukade utan numera lyssnar mer på ‘skivor’ (läs: mp3)

    Gilla

    1. Samma här, älskar att läsa och vill helst kunna ägna en dag eller två åt det när jag väl är igång. Då vill jag bara mata på. Låter dock internet ta upp mycketav lästiden numera, det måste jag erkänna… har du några lästips inför semestern?

      Gilla

  12. Spela Sims, äntligen har jag hittat någon som också gillar det! :) Kanske inte spelar så mycket nu, men kul är det. Annars gillar jag film, stöka i köket, läsa böcker och fika. :)

    Gilla

  13. Alltså, nu när skolan är over and done, studenten är tagen och så vidare, får jag nog ändå erkänna att jag har blivit en aning mattefrälst. Avslöjade mig själv på bar gärning för någon kväll sedan då jag googlade upp kluriga differentialekvationer att lösa, haha. Nördigt, ja, men oh så kul! (Och jag skämtar faktiskt inte, jag tycker uppriktigt sagt att det är ROLIGT!)

    Gilla

Säg nåt!

