Kompressionstajts från Casall

Bild 2013-06-11 kl. 06.57Bild 2013-06-11 kl. 06.59 Ledsen för gryniga bilder, det är sjukt svårt att fota svarta kläder!

När Casalls höstkollektion visades i förra veckan var det ganska stort fokus på kompression. När jag fick byxorna här ovan i vintras tyckte jag att de var lite trånga, trots att de är i min storlek. Jag fick liksom kränga dem på mig och ja, alla som någon gång har provat jeans vet att det sänker självförtroendet att trycka sig ner i ett bralls. Jamen välkommen till det här världen, det är ju det kompression handlar om!

Enligt Sara, marknadschef på Casall, ska man utgå från sin egen storlek och räkna med att det känns tajt, det är ju syftet. Så jag gav de här ett nytt försök i morse när ingen annan var ute. Då gör det ju inget om de glider ner i grenen, liksom. Men det kändes toppen! Satt som ett smäck. De är råtajta i benen, precis som de ska, men alldeles lagom i midjan. Alltså passar de, trots att det känns ovant. Prylarna på plats och snygga är de också, med skinnliknande förstärkningar på rumpa och längs med låren. Nya favoriter!

Använder du kompression? Byxor, strumpor, what ever? Eller har du som jag länge varit sugen, men backat lite eftersom de ändå kostar en del?

17 reaktioner på ”Kompressionstajts från Casall

  1. Jag är lite sugen, har bara ett par såna där riktiga stödstrumpor från apoteket, som en riktig tant. Brukar ha dem när jag flyger eller om jag får problem/smärta i foten eller smalbenen. Använde ganska friskt tidigare när jag skadade ena hälsenan, och ibland när min rygg är riktigt illa däran drar jag på dem och tycker det känns skönt. Även under nattpass, tidigare vakade jag en del, kändes det riktigt bra med stödstrumpor. Så jag har funderat på ett par kompressionsstrumpor, får se om det blir av att investera i ett par. Men just nu funkar kroppen ganska bra och jag klarar mig utan, och är glad för det!

    Gilla

  2. Jag har ett par 2XU tights, some den wannabetriatlet jag är ;) De är okej, jag har väl inte blivit helt frälst än….jag tycker att de är skönt tajta, men midjan är lite hård. Kanske jag ska testa ett par från Casall istället?!

    Gilla

  3. Trodde det mest var snack, men måste erkänna att kompressionsstrumpor är inte dumt när man springer. Fötterna blir liksom inte lika trötta. Funkar dock säkert lika bra med stödstrumpor. Inte så sexy kanske men säkert billigare ;-)

    Gilla

  4. Jag har alltid kompressionsstrumpor på längre rundor – det känns som att de hjälper mot trötta ben. Sen har jag ett par X2U trekvartstights som jag egentligen gillar, men de är liksom sådär som tjocka strumpbyxor i tyget, lite för glansiga och så har man en känsla av att de är lite lätt genomskinliga. Så nu har jag inte velat ha dem på rätt länge – tror att nyare versioner har ett lite kraftigare tyg faktiskt.
    Ah, sen har jag ju ett par Stay in Place från Röhnisch, men faktum är att de inte alls vill sitta kvar när jag springer – trots stl M så får jag skrapa upp dem halvvägs ner på låren efter en stund. Brallorna är ju bra, det är mig det är nåt fel på tror jag :)

    Gilla

    1. Haha! Jag tror inte att det är dig det är fel på. Är de för stora? Nä, genomskinligt är inget kul alltså. Springa runt och tänka på det liksom, nä. Ovärt. Därför gillar jag verkligen förstärkningen på mina – rumpan KAN inte synas. Fram är de dock tunnare. Men strumpbyxtyg, haha, nä. Det går jö’nte.

      Gilla

  5. Jag lever i princip i mina 2xU-tights och strumpor från GoCoco. I början kändes det lite som du beskriver. Trångt och jävligt, och den där ”tjockiskänslan” som kan triggas igång av tajta kläder poppade upp. Men jag vande mig snabbt. Nu känner jag mig sådär tajt och snygg typ hela tiden, haha :D

    Gilla

  6. Har strumpor och ”vadskydd” med kompression som jag använder efter alla tuffa pass och under marathon.Gillar speciellt vadskydden då man kan kombinera dom med vilka strumpor man vill :)

    Gilla

Säg nåt!

