Vinnare i tävling med bästa sommarträningstipsen

IMG_8047Nämen efter era sommarträningstips finns inga skäl för semesterlättja. Ni är så bra! Precis som Marängen gillar jag verkligen appen Nike Training Club och den följer givetvis med på min semester. Jag håller med alla er som skrev att man kan göra allt även ute. Enklast blir det dock med konkreta upplägg och allra knashärligast tycker jag att Maya var. Hon skrev så här:

Vi brukar köra något som heter kortleken utomhus. Lärde mig den under en boot camp. Välj en övning för hjärter, klöver, ruter och spader. T.ex. Burpees, armhävning, situps och en ryggövning. Sedan så drar ni ett kort och gör den övning ni valt till det kortet och gör så många repetitioner som kortet visar. Hur fort kan ni köra igenom hela kortleken? Kan ni bli bättre till nästa gång?

Jag lär få köra ensam – men en härligt tips, det är det. Maya, mejla mig din adress så skickar jag dig ett stycke hopprep!

Massagebollen vill hem till Cilla, efter det här vidriga tipset:

Åh, det finns ju så himla mycket man kan göra! men vad jag gillar bäst är nog att få till de där riktiga svettpassen som då inte kräver alltför mycket redskap. Ett kort men intensivt pass jag gillar är On the minute där jag gör 10 benböj – ass to the grass och 20 mountainclimbers. Varje minut i 10 minuter gör jag alltså övningarna. Det innebär att om jag gör övningarna på 40 sek får jag vila i 20 sek innan jag börjar ingen. Gör jag övningarna på 55 sek får jag vila 5 sek innan jag börjar igen. Tar jag i riktigt ordentligt och håller lågan uppe blir jag trött som tusan. Därefter skulle jag sätta klockan på ytterligare 10 minuter och göra 10 armhävningar, 10 reps av någon passande magövning och 10 utfall/ben och 10 burpees. Här jobbar jag på så många varv jag kan under dessa 10 minuter och vilar bara kort när och om jag behöver det. Passet tar alltså endast 20 minuter och sedan kan man ägna sig åt solande i trädgården. Bra ju!

Kommer dö, typ. Fick genast inspo till fler övningar att varva med. Typ dynamisk planka, olika ”bear crawls”, plankrodd, triceps pushups, armhävningar med lyft ben, omvända burpees, etc etc. Vill ha också din adress, C! Mejla mig på minatraningstajts (a) gmail.com

TACK alla för tips och tid. Du som vill ha fler tips – kolla kommentarerna här.

2 reaktioner på ”Vinnare i tävling med bästa sommarträningstipsen

Säg nåt!

