Planerar för weekend i London

Vet ni, i morgon åker jag till London med mamma och syrra. Eftersom Lululemon just har öppnat två nya butiker där har jag en ganska god idé om vad min budget kommer att fokuseras till. Klart att jag vill se ut som alla andra! I övrigt gör jag som vanligt, glömmer bort att jag ska resa, kommer på det dagen innan och hinner inte klura ut några roliga besöksmål. Syrran har scoopat fram ett raw food-ställe, jag funderar på om Hyde Park kan vara något för löparskorna och för övrigt tänkte jag leta efter nya sådana också.

Kanske har ni tips? Gärna hälsorelaterade, förstås. Butiker, mat, ställen att springa på etc etc. Josefine torde vara en god källa, om ingen annan?

12 reaktioner på ”Planerar för weekend i London

  1. Åh nu får jag lite presationsångest haha (jag gör ju så sällan turistiga saker)! Whole Foods är fantastiskt inspirerande! För bra mat på språng gillar jag kedjan Leon, och jag är ju ett stort fan av kedjan Nandos som någon nämnde tidigare (en sydafrikansk kedja med portugisisk mat). En annan favorit är Las Iguanas som serverar sydamerikansk mat men ska man äta något väldigt engelskt är är ju en curry på Brick Lane ett måste! Vill man äta fantastisk turkisk mat ska man åka upp till Gokyuzu på Green Lanes! Min housemate Stephen rekommenderar raw food på Saf nära Old Street station. Gillar man cupcakes ska man till Hummingbird Bakery (Notting Hill) och för BÄSTA bakelserna Maison Bertaux i Soho (min favvo).

    Jag springer sällan i Hyde Park men den är väldigt populär bland löpare. Min favoritpark att springa i är Victoria Park i östra London, men även Regent’s Park är fin. Idag sprang jag längs Regent’s Canal och det är något jag älskar! Det är också rätt kul att springa längs Southbank, men det är mycket folk att krisskrossa mellan. Hampsted Heath väljer man om man vill ha backar och värsta bästa utsikten över London! Man kan också hyra s.k. Borisbikes lite överallt i London om man vill se stan på två hjul :)

    Är vädret fint rekommenderar jag att ni går och dricker Pimms på Southbank Roof Gardens, nära London Eye. Att strosa längs Southbank från Waterloo till Tower Bridge är en av mina favoritsysselsättningar. Spitalfields Market (com också har ett raw food stall om jag minns rätt) nära Liverpool street är rätt kul och även Borough market för organic/ekologisk mat rekommenderas varmt! Greenwich observatory är också ganska fint :) För annorlunda shopping gå till Boxpark i Shoreditch och för Nikeprodukter – Niketown så klart! Swetty Betty gör också fina träningskläder (de har flera Londonaffärer).

    Sådär, det var lite saker jag kom på just nu :)

    Gilla

  2. Nu är det så klart inte raw food-hak eller särskilt hälsorelaterat men Breakfast Club är väl värt ett besök. Man får dock ha lite tid på sig för det är ofta kö, och ganska lång sådan. Vi var inte så turistiga när vi var där sist utan gick allt in på shopping ;) Victoria’s Secret är sinnessjukt stort och värt att besöka även om man inte vill shoppa sådana underkläder. Det kändes lite som att komma till himlen och jag spenderade nog en halv månadshyra där om jag inte minns fel ;) Hoppas att du får en riktigt njutbar weekend. Avis!

    Gilla

  3. Nöll köll, men vad härligt det låter! Jag får nöja mig med en systerdag i göteborg istället, inte fy skam det heller :-) (lilla london ju! Tror dock inte jag får dem med mig till rawfoodbaren… Eller på löprunda… Snarare förlossningen i så fall :-))

    Gilla

Säg nåt!

