Ren och energität sallad och tusingar

20130521-211708.jpg

Inser att den här kassa bilden inte gör er sugna – men om ni bor i Stockholm, testa Saigon på Mix’n’go! Världens godaste sallad någonsin, ever, alls. Ja, allt det där krosset ovanpå är jordnötter. Sjukt gott! Samt rent och energitätt. Dessa vackra ord!

I dag har jag kört en variant av tusingar med #Teamstockholm. Har sneglat på dessa kilometerlånga intervaller tidigare, inte minst hos grymma Anna inför hennes marasatsning förra våren. De skrämmer mig. Att springa en kilometer i högt tempo är exakt en sådan tanke som plockar fram latmasken i mig. Ge mig ett skäl att utsätta mig för det, liksom. Latmasken kommer på noll skäl. Typiskt henne. Men tja, jag kanske ska göra det för att det ger resultat? Fast det vet man ju aldrig, säger latmasken. Det är kanske vidrigt i onödan? I sällskap har latmasken dock inte mycket att säga till om, det blir ju pinsamt. Så jag sprang. Vill göra igen!

Vad säger ni som har testat?

Efter passet gick vi till Mix’n’go i den nya gallerian vid Hornstull (finns i korsningen Scheelegatan/Fleminggatan också). Så kul! Älskar att hänga med andra hälsonördar. Det gör vi om!

16 reaktioner på ”Ren och energität sallad och tusingar

  1. Längre intervaller som t.ex. tusingar, ska ju springas i högt tempo, men aldrig i maxtempo. Så tempot är ju ändå anpassat efter längden, litegrann. Men visst är det jobbigt (såklart)!! :-)
    Bra gjort. Och kul att du vill göra om det. :-)

    Gilla

  2. Gud vad härligt! (både att du vann över latmasken och maten!) Jag önskar mig också hälsofreakkompisar! Mina skrattar åt mig när jag dricker kokosvatten, och undrar om jag aldrig kan baka något ”vanligt” någon gång.. Men men, tråkigt för dom som missar allt det godaste!

    Gilla

  3. Haha typiskt att du alltid är med på #TeamStockholms träningar när inte jag är med!!
    Jag körde supertusingar med dem förra veckan – rackarns vad tungt det var! men har egen military training på tisdagar så jag kunde inte vara med igår . hoppas johanna körde hårt med er som vanligt!

    Gilla

  4. Mm, ser supergott ut. Men du – jag noterar att du brukar använda ordet ”energität” när jag tänker att du eg menar ”näringstät”? Eller? Sorry, en tanke från en språknörd till en annan bara… Tusingar brukar jag faktiskt inte köra. Men jag borde!

    Gilla

      1. Jo denna rätt är onekligen både tät på energi och bra näring. Men annars är ju energität ett lite väl allmänt ord för att användas som ett odelat positivt ord tänkte jag. Nåja, petitesser, jag fattar ju vad du menar!

        Gilla

  5. Jag ääääälskar tusingar, eller ännu bättre: två- och tretusingar! För marathonbenen är de mumma!

    Fast mina tusingar blev idag en snabbdistans….hoppsan!

    Gilla

Säg nåt!

