Nya shorts från Reebok (hej då långbyxor!)

IMG_7566 IMG_7568För två dagar sedan invigde jag de här shortsen från Fazer Blogger Bootcamp. Förlåt kassa bilder, men ibland blir fotografen trött på mig och så får jag lösa grejerna själv.

Precis min färg! Toppen att springa i. Första dagen hade jag ett par korta cykelbyxor under, men det blev för varmt. I går drog jag därför shortsen direkt över trosorna – mycket bättre. Jag vill gärna ha trosor under, även i shorts som har inbyggda. Det är helt enkelt skönast. Däremot kan det verkligen inte vara vilka trosor som helst och om det tänkte jag skriva mer senare, eftersom jag just nu testar sportspets från Craft.

Så varför ville jag först ha cykelbyxor under? Jag trivs bra i shorts, tycker att det är urskönt att springa i. Men allvarligt. Det är fult. Både på mig själv och andra. Själv använder jag allra helst cykelbyxor eftersom jag gillar den slimmade känslan, precis som jag trivs bäst i tajts. Och ja, cykelbyxor är till och med ännu fulare än shorts. Men vad ska man göra? Det största problemet med shorts som de här ovan tycker jag är att de glider upp i grenen. Jag känner mig som en 80-talsman med überkorta, ljusblå adidasshorts uppdragna i midjan. Den känslan försvinner med cykelbyxor under. Men inte tusan blir det läckrare.

Resten av världen verkar dock helt lugnt rulla runt i sina små shorts utan att fundera på looken. Så. Är det min smak det är fel på?

Gillar du shorts?

16 reaktioner på ”Nya shorts från Reebok (hej då långbyxor!)

  1. Jag var ute och sprang idag i shorts för andra gången i mitt liv. Jag tittade på mig själv i spegeln i hissen och kände mig väldig sportig. Efter löpturen och en sväng upp i lägenheten gick jag ner till tvättstugan och tog då på mig ett par crocs istället för löparskorna. När jag då råkade se mig själv i spegeln så var den sportiga looken helt bort och jag såg istället ut som någon borttappad lantis haha. Så det där med shorts beror nog på hur en kombinerar :)

    Gilla

  2. Gillar mina ben och trivs i shorts fast inte när jag springer tror jag. Kanske dax att testa. Men när jag styrketränar har jag det nästan alltid.

    Gilla

  3. *skratt* Förstår precis hur du känner dig! Själv använder jag aldrig shorts, det är inte mitt plagg, då är faktiskt cykelbyxor snyggare och framför allt skönare. (jag är ju så gammal att jag var med när cykelbyxorna åkte på när man gick på disco, käckt kombinerat med svart kort topp och lång kavaj… )

    Gilla

  4. Jag håller verkligen med dig! Jag kör tights året om, trots att det blir lite varmt. Har tights som går till knäna, de funkar. Men jag har helt enkelt inte hittat shorts jag trivs i. Hittar du några får du gärna säga till! :)

    Gilla

  5. Likasammadana som mina! Från goodiebagen, förstås :-)

    Reflektion 1: Har inte ens tänkt på att det kanske är meningen att man INTE ska ha trosor under. Huga, skulle aldrig falla mig in. Tänkte att innertrosan mest var för att inte blotta hela härligheten (de egna trosorna, vill säga) när man squattar och håller på.

    Reflektion 2: jag gillar ju inte mina ben i shorts men jag gillar shorts och älskar att spana på andra shortsklädda damer – oavsett om det är på gym eller vanliga klädshorts.

    Reflektion 3: Igår hade jag shorts på gymmet för första gången ever, bara för att vänja mig vid min kropp på något sätt. Gilla den, i alla sammanhang. Och när jag väl var igång och svettades så brydde jag mig prick ingenting. Nu var jag iofs ensam större delen av passet men även när jag fick sällskap mot slutet så brydde jag mig inte. Samma känsla idag när jag insåg att jag var på ICA och stod och pratade med bekanta alldeles svettig i urtajta träningstajts och kort linne (jag TRANSPORTSTPRANG dit! Tjoho för #vårrus!!). ”Hoppsan, här står jag och blottar baken, spelar roll”. Typ.

    Jag är eventuellt smygexhibitionist.

    Gilla

    1. Det finns olika! Dvs, shorts med något inbyggt som helt ska ersätta trosor. DOM:s tex. Bra tanke men jag känner mig som en läskig blottare.

      Hej dig Beata! Det är så himla kul att läsa om alla små saker som händer i dig. Du är så fantastiskt bra. KRAM!

      Gilla

  6. Älskar short men klart de finns de som ser mer eller mindre snygga ut och som är mer eller mindre bekväma. Gillar de från Nike med typ insydda cykelbyxor på slipper jag oroa mig för att de kasar konstigt ;-)

    Gilla

Säg nåt!

