Ge mig ditt bästa intervallpass!

20130510-153554.jpg
Laj och blaj. Här görs inte mycket viktigt förstår ni. Eller jo! Det är ju just det det gör. Det levs. Högst viktigt.

Nu vill jag springa intervaller. Ett kort och effektivt pass. Men fantasin är slut! Så snälla hjälp. Ge mig ditt bästa tips på intervallpass!

9 reaktioner på ”Ge mig ditt bästa intervallpass!

  1. Lite sent såhär, men jag läser ikapp. Mina bästa intervaller sker i en brant backe. Liten uppvärminingsrunda och sen typ brantaste backen man har, eller en lång och seg, och så bara att köra på! Igår körde jag det tillsammans med lite löpskolning, härlig när det bränner i lungorna när man närmar sig toppen av backen!

    Gilla

  2. Jag har fastnat för tabata-intervaller, laddade ner appen för ett par veckor sen och älskar den! Spring 20 sek, vila 10x 8=3 minuter och 50 sekunder (sista vilan räknas ju inte). Klart! Jag brukar dock springa två så man kanske får räkna med 8 minuter. Men ändå! Lite uppvärmning och nerdvarvning och du kan fortfarande fixa det på 20 min! Och du blir riktigt trött :). Kram

    Gilla

  3. Jag är lite nykär i stegringslopp!
    En sträcka på ca 60-90 m där man accelererar succesivt. Sista 10 metrarna springer man sitt max. Här kan fokusera extra mycket på löpteknik och att få aktion i själva löpsteget. Explosivt och riktigt härligt att få maxa och bara kuta som en tok. Love it!

    Gilla

  4. I veckan sprang vi 6* 400 m med löpgruppen på jobbet. Vi var på en friidrottsbana men det går ju att köra i skogen med :)

    Gilla

  5. 4 min, 4 min, 3 min, 3 min, 2 min, 2 min 1 min 1 min, 30 sek, 30 sek (vila halva löptiden, så efter t 4 min vila 2, efter 3 min 1,5 osv) Bästa blandningen av långa intervaller och sen ändå kunna spurta på på slutet och få ut det där sista!

    Gilla

  6. V02-max intervaller – 4×4 minuter på 90-95% av maxpuls. Med fem minuters uppvärmning och 2 minuters joggvila mellan varje intervall och fem minuters nedjogg så är du klar på 30 minuter!

    Gilla

Säg nåt!

