Första rapporten från #formtopp13

20130506-210203.jpg20130506-210211.jpgSå! Första formtoppsvardagen i princip slut. Hur det känns? Riktigt bra!

Började dagen med ett starting strength-pass på gymmet. Trött. Men stark! Återsåg min gamla grötfrukost, Jeannaklassisk med ägg och sojamjölk. Ekologiska havregryn.Efter en längre tid med grönsaker som främsta kolhydratskälla: som att äta godis till frukost! Åtminstone tyckte min kropp så. Tänderna kändes sliskiga. Energin räckte bara en kort stund. Känslan var liksom… däst. Hej då igen då, gröten! Nästa gång blir det råg.

Dumplings med nudelshoppa till lunch, en gammal mystisk matlåda till middag. Bättre kan jag! Men det var precis som det skulle just i dag.

20130506-210222.jpg

Nu jobbar jag. Missar min ashtangakurs. Börjar undra om jag har slutat yoga? Nu igen! Tänka sig…

Så. Den här formtoppsdagen får kanske fem poäng. Men dagen som så, den får nio allra minst! Den resulterade exempelvis i väldigt mycket lax.

Hur känns det hos er andra?

20130506-210230.jpg

11 reaktioner på ”Första rapporten från #formtopp13

  1. Åh, jag drogade ner mig på socker helt dagarna i rad nu. Idag blir min egna start, för att det ”magiska” datumet 8:e bli exakt en månad tills jeansen ska på. Det är inte jeansen som ä det viktiga alltså, utan det är vägen dit. Som ska bli en kamp mot sockret, jag har betett mig som en alkoholist alltså, verkligen. Jag ljuger och smyger och skäms och bestämmer mig och klarar inte av att sluta och övertalar mig själv att jag är värd det/kan sluta en annan dag. Nu är det sockerfri månad med första dagen idag! Så jag hänger på här med dig på ett hörn och får pepp, och ger pepp om det bli kämpigt för dig!

    Min formtoppsdag blir förövrigt semibra, bra mat men ingen träning, dock promenad och utevistelse på jobbet och nu iväg på massage efterföljt av umgänge med bästa vännen, så en bra dag för hälsan!

    Gilla

    1. Haha, visst måste man skratta åt sig själv när man här hur det låter..? Jag är ju likadan med socker. Det är faktiskt lite tragiskt, ändå så svårt att låta bli! Hoppas nån gång få en normal relation till det…

      Det låter ju som en alldeles fantastisk formdag! Heja dig!

      Gilla

      1. Ja visst är det komiskt på något sätt. Jag håller med, tragiskt och skrattretande. Jag har varit helt utan sött (allt som smakar sött ska bort ett tag för att vänja av) nu i 5 dagar och idag blir den sjätte. Det låter ju så banalt, och just den här gången har det hittills gått ganska så lätt, men jag vet ju att det är lätt att trilla dit. Och lätt att lura sig själv att tro att en liten chokladbit kan man ta när det nu går så bra, och sen sitter man där med ett helt kakpaket.

        Kan man någonsin få en sund relation till socker? Jag undrar om jag med lite av en missbrukarpersonlighet kan det, eller om det gäller att bryta helt precis som jag gjort med alkoholen. Vet inte…

        Gilla

      2. Jag vet inte. Funderar mycket på samma sak. För mig skulle det vara så skönt, men ändå kommer jag liksom inte till. Knäppt, för jag tänker så här: jag vill bli FRI! Med det värderande uttrycket borde ju valet vara lätt…

        Gilla

  2. åh nej – jag läste ju fel! #formtopp13 – inte toppform13. sorry! måste åtgärda detta nu. fast, jag vet inte riktigt skillnaden. toppform? formtopp? ja mer än att det är en praktisk olägenhet på twitter/insta såklart.

    Gilla

  3. Jag älskar gröt, åt det varje dag förr, men inte nu för jag kör periodisk fasta. Men, jag fuskade i helgen och åt min gröt. Det var så gott som jag minns, men däst är ordet! Konstig energi på nåt sätt. Jag var mätt, men inte nöjd.

    Jag hade en bra dag. Hann det jag skulle, åt det jag var nöjd med – och det var gott! Jag tränade, umgicks med familjen, fick en del gjort. Föreberedde dagens middag, gjorde storkok av tomatsås att frysa in för framtida behöv.

    ( #prettostatus som retar gallfeber på dem som inte kan glädjas med andra! :-) )

    Ha en underbar dag!

    Gilla

  4. Jag började min första dag med att vila ;-) men även om tankarna fanns där på att klämma in ett pass mellan alla möten så tog jag ett beslut att vila och det kändes faktiskt väldigt skönt! Imorgon blir det löpning!!

    Gilla

  5. alla dagar är inte perfekta – men man ska klappa sig själv på axeln när man gör så gott man kan. min dag har varit bra, innehöll 2 glas sangria men tycker den varit bra ändå. nu kör vi!

    Gilla

Säg nåt!

