Har ni vårrusat denna vårvecka?

VÅRRUSHörni! Har ni sprungit något i vårsolen? Va? Det måste ni nästan ha gjort. Hur kan man låta bli? Nä, inte ens jag, nybliven löparratare lyckades motstå. 14 kilometer blev det för mig, mer än på länge och det är jag väldigt tacksam för. De värmländska tallarna gav sedvanlig själslig pepp.

Ser fram emot att räkna ihop våra stordåd ännu en gång!

28 reaktioner på ”Har ni vårrusat denna vårvecka?

  1. Bara gym för mig förra veckan på grund av envist halsont som har satt i sen Barcelona, så idag blev första joggen på länge!

    Gilla

  2. Jag har återigen sprungit ingenting! :-). Jag fattar inte riktigt hur ni får in löpningen, jag har så mycket annat att träna :-). Och när andan väl faller på så är jag själv med barnen eller nåt sånt. Får väl börja springa runt huset medan de leker eller nåt. Men den här veckan ska det gå! Flera lediga dagar, en axel som säger stopp för att träna överkroppen något vidare bra. Lär ju bli minst flera kilometer :-)

    Gilla

  3. 20 km har jag skrapat ihop sedan förra måndagen!
    Min helgalna kille som är såndär snabbing och springer milen runt 40 försöker få mig till att ställa upp i ett lopp på en mil om tre veckor. Alltså VÅGAR jag det? En mil är låååångt för mig just nu och jag har aldrig varit med om att folk glor på mig när jag springer. Läskigt, haha!

    Gilla

  4. Oj jag ligger i lä, vad mycket ni springer allihop :-) Härligt!!! Jag fick ihop 7 km denna vecka, nöjd ändå eftersom jag äntligen fått till en vecka med 5 träningspass.

    Gilla

  5. Skäre Gud vad ni springer tjejer. Det är så galet bra :) Själv har jag sprungit lite mindre än tidigare veckor men har haft lite annat för mig. Min vecka slutade på 9,5 kilometer. Kommande vecka ska jag springa lite mer minsann men jag är himla nöjd.

    Gilla

  6. 15 km blev den denna vecka! Årets första mil sprangs bl.a! Och nu i veckan blir det långpass 15 km ihop med 4 vänner. Får se hur det går! ;)

    Gilla

  7. Hej! Missade att rapportera sist (hjälp så fort tiden går) men sprang 24 km förra veckan och 11 denna så sammanlagt ska 35 plussas på. Ska springa av mig en förkylning veckan som kommer tänkte jag för att ladda inför GBG-varvet nästa :)

    Gilla

  8. Jag har inte slutat springa, men däremot har jag slutat mäta det jag sprungit. Sprang dock uppskattningsvis 1 km i barfotaskorna idag och 4,6 km häromdagen såg jag att jag visst mätt i garmin så 5,6 den här veckan då så är jag med i statistiken igen :)

    Gilla

  9. Idag satte jag nytt distansrekord! Har aldrig sprungit en mara, nämligen. 33,2 km på träningsrunda blev det idag. Jättestolt. Veckan blev totalt 50,2 km.
    Ha en skön söndagskväll!!

    Gilla

  10. 16,3 km i fantastiskt vårväder. För några år sedan hade jag aldrig trott att jag skulle kunna tycka att löpning är kul :) (framförallt är det ju roligt att se och känna sin egen utveckling).

    Gilla

  11. 16,9 km denna vecka :) och så skulle jag påminna dig om mina 15,4 från förra veckan som jag rapporterade in lite i efterhand :)

    Gilla

  12. 5 km blev det denna veckan.
    Känns som något är emot mig och min löpning, ont i knät för någon vecka sedan och ont i foten den här veckan. Men det har blivit flera mil transportcykling i veckan och en cykeltur bara för trevlighetens skull (med slott som utsikt) nu på eftermiddagen. Så det har varit rätt trevligt ändå :)

    Gilla

  13. 75,31 härliga kilometrar den här veckan – och flertalet av dem i sällskap med andra. Fick den stora äran och erbjudandet att leda en löpskola för nybörjare på gymmet/simhallen där jag jobbar som instruktör några kvällar i veckan – och nu har intresset brett ut sig så att jag får ränna runt med TRE fantastiska (!) grupper varje vecka. Det är verkligen störtkul och en otrolig boost för humöret och löparglädjen.

    Kram

    Gilla

      1. Du är precis lika makalös – 33,2 km på samma gång låter rätt tufft! Jag varierar löpningen ganska mycket för att undvika att belasta kroppen på samma sätt dag ut och in – dvs olika underlag (skog, asfalt, grusvägar, bana), växlar skor (har två par gympadojor och ett par fivefingers och sen har jag säsongsinvigt spikskorna en kortis i veckan också) och utförande (längre eller kortare pass, backträning, mysjogging och så vidare). Och sen är det givetvis en fördel att, precis som du gör, lägga in lite prehabträning så att kroppen får bygga upp sig mot skadorna :) Men viktigast av allt skulle jag nästan påstå att löptekniken är, och löpklasserna har verkligen fått mig att börja tänka på hur jag själv springer – varje steg – för att minska skaderisken.

        Ta hand om dig och ha en finfin löparvår! :)

        Gilla

Säg nåt!

