Vårrus vecka nummer två

VÅRRUSHörrni GOSH så dålig jag har varit på att vårruspeppa den här veckan! Detta endast av egoistiska skäl, eftersom jag själv har snorat och tjurat och inte tyckt att det har varit läge för löpning. Men nu! Nu ska jag testa det där snoret lite. För veckan är inte slut än. Kom an ba! Rinn så mycket du vill snoken, för nu ska tajtsen samla veckans första kilometer.

Glöm inte att rapportera era framsteg! Eller bakslag, om ni är som jag den här veckan. Även noll är en siffra att räkna med! I morgon kommer utmaningens första samlade diagram.

Ps, funderar någon på hur jag ska klara maran om sju veckor på min något sparsamma löpning..? Jag fattar hur ni tänker. Återkommer i ämnet.

KRAM! Kör hårt!

28 reaktioner på ”Vårrus vecka nummer två

  1. Åh, får jag också vara med? 16,2 km blev det totalt den här veckan. Jag sprang 9,8 km igår, vilket är det längsta jag har sprungit på egen hand någonsin och jag är enormt stolt över mig själv :).

    Gilla

  2. Jag tror att jag tyvärr inte kommer kunna vara med i den här utmaningen pga mitt diskbråck..provade springa 2min igår och foten somnade :(
    Men jag är med på nästa utmaning när den nu blir :)

    Gilla

  3. Denna vecka blev det 13.5 för mig. En runda på 7 och sen resten var ett väldigt jobbigt backintervallpass i tisdags. Efter det blev jag förkyld så det belv lite lungt några dagar. Nöjd ändå!

    Gilla

  4. Jag fick ihop hela 37 km och det är jag så stolt över!

    MEN igår vaknade jag och kunde inte stödja på min högerfot. Fick panik och ringde till min kompis som är sjukgymnast. Hon åkte hit och tittade på min helt enormt svullna fot och kunde ganska snabbt konstatera att jag fått hälsporre. Vilket innebär att jag inte kommer kunna springa på flera veckor, kanske inte ens på flera månader. Är så himla, himla ledsen för det. Men är ändå glad och nöjd över att jag fick ihop mina 37 kilometrar.

    Får (motvilligt) byta ut löparskorna mot spinningskor ett tag framöver och hoppas på att kunna springa snart igen.

    Gilla

  5. Denna vecka blev det 50km och inledning av tävlingssäsongen för min del. Och hej, klart fu fixar att springa marathon! Det är jag helt övertygad om :)

    Gilla

  6. Alltså jag missade nog att meddela förra veckan. Då sprang jag i backen, hela 1,3 km om man bara räknar uppför. 2.6 om man räknar det jag gick nerför… Gör man det?!

    Denna veckan har jag ”sprungit” 7.4 km. 5.7 på Holmen i tisdags och idag korta 1.7 km fast upp och ner för en trappa och lite annat. Som kanske inte räknas egentligen men jag räknar det ändå. För jag är så himla grym.

    Gilla

  7. Jag har sprungit 4 km! Ett endaste pass med backintervaller, kort och snabbt. Jag vill börja springa mer men för att min känsliga kropp ska hålla ihop så måste det gå långsamt långsamt så bara ett löppass i veckan ett bra tag framöver. Men kommande vecka tänkte jag öka på distansen lite och kanske satsa på 6-7 km, så långt har jag inte sprungit på länge länge! Jag tränar ganska mycket men mest gym, mina fötter, knän, höfter och rygg är känsliga och just löpningen påfrestar ju ganska mycket, men bara det går åt rätt håll så är jag glad!

    Gilla

  8. Samma som förra veckan – fram till i fredags har livet levts utomlands på träningsläger, och kilometrarna har blivit rätt många. Avslutade resan med en riktigt härlig löptur upp i berget i riktig bergsgetsterräng med brant lutning och livsfarliga lösa stenar – men fy tusan vad roligt det var! Har fått blodad tand för uppförsbackar och terränglöpning, så nu vill jag bara att snön ska smälta fortfortfort här hemma så att det går att ta sig ut i urskogen och utforska! På hemmaplan under helgen har det blivit 15 kilometer löpning och 16 kilometer på inlines (hittills) – vägarna är sandade och jag är gla som ett barn på julafton!

    Skulle tippa på en sammanlagd sträcka på typ… 45 km?

    Gilla

  9. Har ju inte anmält att jag ska vara med, men det är väl inte för sent att hoppa på än antar jag. Har kommit upp i 13 km den här veckan (eller ja, den här helgen egentligen) Känns som en ganska bra start ändå :)

    Gilla

  10. Jag samlade ihop 18 kilometer :) Mycket nöjd! Ett pass med intervaller och lite upp- och nerjogg samt ett fartlekspass som slutade i lyckorus. Ja, men det känns som en superbra vecka!

    Gilla

  11. Plussa på 7 på de andra jag mailade förut! :-) Totalt 38 km alltså! Klart du fixar maran, men du behöver kanske springa liiiiite mer om det ska bli lite mer behagligt?!

    Gilla

  12. 4 km, två veckor i rad som inte gått bra… Jag som sprang någon mil åtminstone innan längdskidorna som överansträngde fotleden :( Men men, 4 km är något i alla fall! :)

    Gilla

Säg nåt!

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s